Política de qualitat

Un sistema de gestió de qualitat és la forma de dirigir i controlar totes les activitats segons l’ISO 9001 que és una família de normes relacionades amb els sistemes de gestió de la qualitat, elaborades per l’Organisme Internacional d’Organització, més conegut com ISO.

Que el nostre col·legi tinga implantat un sistema de gestió de qualitat, compromet a la institució a gestionar els serveis pedagògics i pastorals d’una forma planificada, ordenada i controlada. Com a conseqüència, el servei educatiu està sotmés a un procés de millora continua i aquest sistema ens permet desenvolupar uns plans de millora augmentant la qualitat de l’oferta educativa i pastoral del nostre centre.

La política de qualitat del Reial Col·legi Escola Pia de Gandia s'ha establert com la definició de la MISSIÓ (raó de ser continuada del Centre), la VISIÓ (lloc estratègic que el Centre pretén aconseguir en el mig i llarg termini) i els VALORS (idees, principis i punts forts sobre els quals el Centre es fonamenta per a aconseguir la visió).

La definició actualitzada de la Missió, Visió i Valors es defineix com:

Missió

La província d'Escola Pia Betània està formada per un conjunt d'obres educatives que porten endavant el seu ministeri d'evangelitzar educant amb creixent identitat escolàpia, qualitat educativa i pastoral, missió compartida i atenció preferencial als pobres.

Visió

L’Escola de Pia de Gandia, després de la seua recertificació del Sistema de Gestió de la Qualitat, dins del marc expressat en el Projecte Educatiu Integral de la Província de l’Escola Pia de Betània, pretén portar endavant en els pròxims quatre anys un procés d'aprofundiment en la identitat de l'Escola Calassància, per tal de cuidar i potenciar el caràcter propi que hem de realitzar els escolapis en la nostra tasca educativa per:

1. Desenvolupar la formació integral dels alumnes, garantint l'excel·lència acadèmica, avançant en innovació pedagògica, assegurant la pastoral com a eix vertebrador de l'obra educativa i fomentant la seua formació en valors i compromís amb la societat.
  2. Donar resposta educativa als xiquets i joves que tenen més risc d'exclusió social o educativa, o que precisen d'atenció específica, obrint aquells itineraris que contemplen la normativa vigent, tant en l'educació formal com no formal.
  3. Promoure la participació activa i la col·laboració de les famílies, atenent les seues necessitats a través d'una atenció personalitzada i propera.
  4. Organitzar una proposta de formació de docents des d'una visió integral que contemple: competència professional, dimensió cristiana i identitat escolàpia.
  5. Facilitar a cada obra educativa l'autonomia suficient per estructurar i desenvolupar la seua estratègia, assegurant la gestió i sostenibilitat dels centres i dotant dels recursos necessaris per dur a terme la seua tasca.
  6. Revisar la implantació dels Plans de Gestió de Qualitat, en cada obra i en el conjunt de la Província.

Valors

1. Xiquets i joves, centre de l'escola.
  2. Oberts als més fràgils.
  3. Preparem per a la vida.
  4. Formem part de l'Església i vivim l'Evangeli de Jesús.
  5. Compromesos amb un món just i fratern.
  6. Educadors coresponsables.
  7. Implicació de les famílies.
  8. Atenció a la persona.
  9. Formats i innovadors.
  10. Som Església.
  11. Amb un estil propi basat en la:
    1. Proximitat, acceptació i respecte cap a les persones.
    2. Disponibilitat per acompanyar els alumnes.
    3. Cordialitat, confiança i senzillesa en el tracte quotidià.
    4. Educació preventiva.
    5. Educar en igualtat des de la diferència i la complementarietat.
    6. Favorables a la participació d'alumnes i famílies.

Agost 2020

LMXJVSD