TERCERA MOBILITAT ERASMUS +: CROÀCIA

10 Maig, 2022

DIA 1: CAP AL NOSTRE NOU DESTÍ

De bon matí, les alumnes de l’Escola Pia acompanyades de les seues professores, han eixit cap a l’aeroport de Manises. Per davant teníem un muntó d’hores i aeroports fins a arribar al nostre destí: Murter.

Primera parada: aeroport de Fuimicino (Itàlia) on hem esmorzat i agafat forces abans d’embarcar amb destinació Frankfurt (Alemanya). El baptisme aeri ha estat un èxit malgrat els nervis inicials.

A Frankfurt, unes poques carreres per a, per fi, pujar a l’últim avió que ens portaria fins a Zadar.

L’última etapa del nostre viatge l’hem fet en taxi. En arribar a Murter, les famílies estaven ja esperant-nos. Molta alegria per aquest reencontre per part de tots i totes.

Esgotades, però molt contentes hem donat per finalitzat aquest primer dia.

DIA 2: AÇÒ COMENÇA JA

A les 9 del matí hem acudit  al Centre educatiu Osnovna Skola Murterski Skoji que és el nostre amfitrió. Allí, ens han donat la benvinguda amb la interpretació de l’Himne de l’Alegria per parts dels alumnes i ens han oferit uns balls típics.

La Directora Ivana Finka ens ha dirigit unes paraules agraint la nostra participació en aquest projecte, a més de manifestar la seua alegria de rebre’ns.

Tot seguit, els països participants hem mostrat els nostres treballs on calia presentar persones famoses, inventors, esportistes i plats típics de cadascú. Ha estat molt interessant i hem aprés moltes curiositats.

Calia preparar l’activitat de la vesprada i així ho han fet: per grups han creat el logo de cadascun dels equips i confeccionat una bandera.

Abans de dinar, per tancar el matí hem visitat l’Ajuntament on el senyor Alcalde ens ha rebut.

A les 15.30 hores, ha començat una gimcana que ens ha dut a visitar els  llocs més emblemàtics del terme municipal.

Ho hem passat molt bé i prou cansats ha finalitzat el dia de hui.

DIA 3: VISITA CULTURAL A SIBENIK

Si ahir vam conéixer els voltants naturals de la zona, hui hem dedicat el dia a visitar l’aspecte cultural.

Però abans d’anar a visitar la magnífica ciutat de Sibenik, els alumnes han participat en dos tallers amb els seus companys europeus.

Després de dinar, un autobús ens ha conduït a la ciutat de Sibenik. En arribar, el primer que ens ha sorprés, és la seua magnífica fortalesa, la Fortalesa Barona que hem anat descobrint mitjançant un joc interactiu-informatiu.

Caminant per carrers molt estrets hem arribat a la Catedral de Sant Jaume, una joia gòtica de l’art croat.

De seguida, un llarg passeig per la ciutat vella per acabar sopant tots junts en un restaurant típic.

Un dia molt llarg i esgotador però molt enriquidor.

DIA 4: UN PARADÍS

Hui ens hem quedat bocabadats amb l’excursió que ens havien preparat!

A les 8.30 hores ens esperava en el port de Murter un vaixell per a portar-nos a una meravellosa illa en l’Adriàtic: l’illa de Kornati.

Després de 3 hores de travessia contemplant un paisatge meravellós, hem arribat a una platja d’aigües cristal·lines. No hem pogut evitar el bany i així ho hem fet, encara que l'aigua estava un poc gelada.

Seguidament, el vaixell ens ha portat a un restaurant on hem dinat en un entorn de pel·lícula.

En acabar el dinar hem tornat a Murter. Durant el trajecte, els alumnes han continuat treballant diverses activitats, ja que demà serà el dia de la posada en comú.

DIA 5: ESGOTANT LES HORES

Avui, últim dia de la nostra estada a Murter l’hem dedicada a visitar la ciutat de Betina. Allí, ens han mostrat el Museu de vaixells de fusta, alguns vaixells tradicionals i l'església romànica.
Quan hem acabat la visita, un grup d'XI que tes vestides amb els seus vestits tradicionals, ens han ballat unes danses.

Per acabar el matí, uns tallers que haurien de servir-nos per a la vesprada.

Després de dinar, hem anat al port, on hem participat en una regata per equips.

Per concloure el dia i aquesta mobilitat, al Centre escolar hem assistit a l'acomiadament i entrega de certificats.

Fins aviat, Croàcia.

DIA 6: TORNEM A CASA

Ara sí que sí és l'hora de tornar cap a casa. De bon matí ens hem acomiadat de les famílies amb llàgrimes i abraçades. Realment ens hem sentit com a casa nostra i només tenim paraules d'agraïment tant per a les famílies acollidores com per a la Direcció del Centre i Equip Educatiu.

Gràcies de tot cor.

>>MÉS IMATGES