TECNOLOGIA DE 4t D’ESO EIXIM DE L’AULA I APRENEM EN LA UNIVERSITAT

22 Novembre, 2022

El passat dijous 17 de novembre els alumnes de 4t d’ESO A, B i C que cursen l’assignatura de tecnologia, van participar en les pràctiques CienciaLAb organitzades per la Universitat Politècnica de València, al campus de Gandia, acompanyats de les seues professores Paloma Nadal i Adela Ribera. Un taller era de modelització i lluita contra els incendis forestals i l’altre respecte a aplicacions de Google Earth.

Al taller d’energia, els alumnes van descobrir com es poden quantificar els recursos forestals o avaluar danys per sequeres, incendis, plagues, etc., mitjançant l'ús de càmeres termogràfiques infraroges, per donar resposta a les emergències i controlar desastres naturals, ja que poden arribar més ràpidament i fer diagnòstics. Per altra banda, amb el visor cartogràfic de la GV vam comparar l’evolució de la vegetació forestal des del segle XIX fins als nostres dies.

A més, van realitzar una pràctica d’incendis amb diverses maquetes, on van mesurar l’altura de la flama i  la velocitat del foc, modificant  la humitat i el pendent.

El taller va estar impartit per Rafael Delgado Artés, i van poder aprendre moltes coses noves i van ser conscients de la desinformació que hi ha respecte de les causes dels incendis.

L’altre taller tenia com a finalitat introduir els estudiants en el món  de l'Enginyeria Geomàtica, eina de gran utilitat en la realització de treballs aeris per a elaborar cartografia o en la captura de dades en grans espais oberts.  Va estar impartit pel professor Jesús Martí i van poder realitzar diferents activitats amb l’ordinador: buscar el nostre col·legi amb unes coordenades determinades, comparar llocs en diferents anys, utilitzar el Google Earth com a buscador educatiu, etc.

Per acabar, vam conéixer l’existència de l’OpenStreetMap, un projecte col·laboratiu amb l’objectiu de crear mapes editables i lliures, realitzat per voluntaris de forma gratuïta, que mapegen  a tot arreu del món.

Ha estat una experiència molt grata i els alumnes han participat i aprofitat l’experiència.

Facebook Twitter LinkedIn Email

Desembre 2022