QUARTA MOBILITAT erasmus +: LITUÀNIA

4 Octubre, 2022

PER TERRES BÀLTIQUES

Hem arribat a Kaunas i mentre esperàvem als nostres companys de la resta de països ens hem dedicat el dia a descobrir la ciutat. Això sí, ben abrigats perquè la temperatura i el vent que bufava així ho requeria. Malgrat que els núvols i la pluja hem gaudit molt. És una ciutat amb molts racons per descobrir que no et deixen indiferent.

LA CIUTAT DELS NOSTRES AMFITRIONS: JONAVA

Avui ens hem reunit tots els participants d'aquest Erasmus “Sea Rhapsody in Europe”, en el Centre escolar Jonava Neris.

Per escalfar motors, els alumnes de primària i secundària  ens han oferit uns balls i cançons populars intentant que cantem tots junts “Gintarai” molt popular en aquestes terres.

Seguidament hem pogut visitar el Centre escolar i totes les seues instal·lacions.

Cap a migdia hem anat cap a l’Ajuntament on la Sra. Alcaldessa ens ha donat la benvinguda i presentat la ciutat.

Una pausa per dinar i retornem amb un joc de recerca del tresor que ens ha servit per a conéixer a fons la ciutat.

Ens ha sorprés saber que per Jonava passa uns dels quatre camins de Sant Jaume.

Demà ens espera un dia molt llarg: anirem a conéixer Klaipéda.

KLAIPÉDA I PALANGA

Avui ens ha tocat matinar per anar a veure la mar. Després de quasi 3 hores d'autobús, hem arribat a la ciutat de Klaipéda on un guia local ens ha mostrat els llocs més emblemàtics i el port fluvial.

Hem fet un alt en el nostre camí cap al Bàltic per dinar perquè calia recuperar forces, ja que el nostre passeig havia sigut llarg.

A Palanga hem visitat el museu de l’Ambre situat en un Palau del segle XIX envoltat per un preciós bosc i jardins. La guia ens ha explicat la procedència de l’ambre i hem pogut veure una enorme col·lecció de les pedres semiprecioses així com joieria.

A poca distància ens esperava el mar Bàltic. Alguns valents i valentes han posat els peus dins l’aigua que com podreu imaginar estava ben freda.

Amb un passeig pels voltants  i unes hores de viatge per tornar, ha acabat aquest dia.

ENS ANEM A LA CAPITAL

En el dia d’avui hem viatjat fins a la capital de Lituània: Vílnius. Però abans d’arribar hem fet un alt en el camí per anar al Castell de Trakai.

Envoltat de llacs i formant una illa, aquesta construcció del segle XIV és una de les principals atraccions de Lituània.

En els noms de les sales es pot reconstruir el passat d’aquesta regió a través de les vestimentes, monedes  i objectes així com la cronologia de construcció i posterior reconstrucció del castell.

A l’hora del dinar hem pogut tastar els “kibinai” una esmena de pastissos tradicionals farcits de ceba amb pollastre o corder molt típics d’aquestes terres.

En acabar ens hem dirigit a Vilnius, la capital. Allí hem gaudit de la seua arquitectura: catedral, la torre de Gedimininas, Ajuntament i centre històric.

Hem acabat esgotats però encantats de conéixer aquesta ciutat.

ÚLTIMES HORES A JONAVA

El nostre últim dia ha estat un no parar. A primera hora del matí hem anat al Castell de Raudondvaris. Allí hem aprés un poc més sobre l’ambre i hem confeccionat polseres a més de visitar els jardins d’aquest magnífic lloc.

En acabar, ens hem dirigit cap al Centre escolar. Allí, sota el títol “Històries del mar” cadascun dels països hem presentat una llegenda sobre el seu país.

Totes elles eren molt interessants i ens ha deixat descobrir altres aspectes dels nostres companys.

Els nostres amfitrions ens havien preparat un dinar de germanor en el restaurant Vara de la localitat del qual hem pogut gaudir tots els participants.

Sense adonar-nos havia arribat el moment de la cloenda, però no ens podíem anar sense gaudir de la música i les danses d’aquestes terres i així ho hem fet. Hem aprés algunes danses i les hem posades en pràctica, alguns millor que altres.

Una gran cloenda de la qual hem gaudit tots i totes.

En unes hores tocava deixar aquest xicotet però alhora gran país. Fins aviat companys!

>> MÉS IMATGES           >> MÉS IMATGES (II)

Facebook Twitter LinkedIn Email

Desembre 2022