P . FRANCESC FUSTER i ÀNGEL

3 Maig, 2021

El P. Francesc Fuster va nàixer a la Font d'en Carròs en 1936. Van ser els seus pares Miguel i Carmen i els seus germans Carmen, Miguel, Fernando i José Luis. Va rebre el baptisme en la parròquia del seu poble en 1939 i la confirmació a València, en 1947.  Alumne dels col·legis escolapis de Gandia i València, va ingressar en el postulantat de la Masia del Pilar, on en 1952 va realitzar el Noviciat. Va cursar els estudis eclesiàstics en Irache (Navarra) i Albelda d'Iregua (la Rioja), en el període 1953-1960. En Albelda va emetre la Professió Solemne (1959) i va rebre el presbiterat a Logronyo (1960).

En 1960 va ser destinat al Col·legi Calasanz de Managua (Nicaragua), on, a més de ser professor, va realitzar una intensa labor pastoral. En la Universitat Nacional Autònoma de Managua va obtindre la llicenciatura en Ciències de l'Educació, Secció de Pedagogia. En 1968, després de la defunció del seu pare, va ser enviat al Col·legi de l'Escola Pia d'Albacete, on va continuar la seua missió pastoral. En 1972 va passar al Col·legi Sant Joaquim, de València, on va treballar, a més de professor, en el Departament d'Orientació i com a Director pedagògic del Batxillerat; va destacar pel seu treball com a educador en valencià, a les aules i a la societat en la qual participà activament. Va ser Assistent Provincial (1973-1976). La seua estada a València es va prolongar fins a 1995, en ser enviat a Costa Rica, sent nomenat Director del Col·legi Calasanz (San Pedro Montes de Oca, San José).

L'any 2007, el P. General el va nomenar Rector de la Comunitat Santa Paula Montal, de Veracruz (Mèxic). Va ser igualment designat Rector de la Universitat Cristóbal Colón de Veracruz, on va continuar els plans de creixement i millora d'aquesta important institució. Des de l'any 2010 va començar a sofrir problemes cardíacs, de tal manera que va haver de ser intervingut quirúrgicament a València, i posant fi a la seua missió a Amèrica en 2011.  En aquest mateix any va passar a residir en la comunitat d'Algemesí, però en 2012 va ser nomenat Rector de la Comunitat de Gandia. Ja des de 2014, continuant amb el càrrec de Rector, de tant en tant va tornar a sofrir preocupants episodis  de caràcter cardíac, de tal manera que, a l'octubre i novembre de 2017, la reiteració de dos ictus li van privar de la parla i de la mobilitat de les extremitats del costat esquerre, sent ingressat a l'Hospital Francesc de Borja, de Gandia. Amb enteresa va suportar la seua situació, sobretot quan l'equip mèdic va gestionar, a la fi d'any, el seu trasllat a l'Hospital de la Pedrera (Dénia), per ser un centre especialitzat en aquest tipus de greus afeccions. Allí va romandre fins a març de 2018. En la seua estada en aquest hospital va seguir exemplarment els exercicis de rehabilitació, tal com va reconéixer el personal sanitari, la seua excel·lent, encara que silenciosa, relació amb els altres malalts i l'assídua partició en la celebració de l'Eucaristia. Acabada la seua estada a Dénia, va ser transferit a la Residència Sagrat Cor, Malva-rosa, València, on va manifestar conformitat i content en sentir-se envoltat de companys escolapis i atés amb exemplar dedicació per tot el personal de la casa.

Ja el mes de març del present any es va anar observant un cert deteriorament en el seu estat general, de tal manera que el dia 21 d’abril, a conseqüència d'una caiguda accidental, va haver de ser ingressat a l'Hospital Casa de Salut, on va morir el dia 30 d'abril. Descanse en pau.

Descàrrega de documents:

Fecha Documento Kb Tipo
03-05-2021 Francesc Fuster, un religós arrelat a la seua terra - SAÓ núm. 189 (1995) 2032 KB pdf

Facebook Twitter LinkedIn Email

Maig 2021