CREIXENT EN COMPETÈNCIA LINGÜÍSTICA

24 Novembre, 2021

Actualment vivim en un món en el qual les destreses orals i el fet de saber comunicar-se són fonamentals per a la vida quotidiana. El conjunt de destreses lingüístiques (llegir, parlar, escoltar i escriure) conformen l'eix vertebrador del procés d'ensenyament-aprenentatge.

Per això, en les classes de sisé de Primària hem treballat a consciència tant l'expressió oral com escrita buscant els interessos del nostre alumnat.

Fomentar un bon ús de la llengua oral, així com hàbits expressius per a aconseguir la major competència comunicativa possible és fonamental. Per aquest motiu hem realitzat diverses activitats: debats a l'aula amb temes actuals i educatius, que els ajuda a argumentar des de diferents posicions, altres tasques han sigut lectures compartides o un recital de poesies i embarbussaments. Aquestes sessions ens han servit perquè els alumnes aprenguen i puguen autoavaluar el seu treball i coavaluar el dels seus companys donant sempre bons consells des d'una perspectiva constructiva per anar millorant.

Els embarbussaments, no és tan sols un joc de xiquets o per a xiquets, sinó un excel·lent exercici per a desenvolupar els òrgans d'articulació i de fonació.

Per altra banda, la competència lingüística és “la competència de les competències” perquè és el vehicle per a adquirir la resta d'elles. Així doncs, donat el caràcter essencial de les destreses per al present i futur del nostre alumnat, és molt necessari treballar-les. Aquestes últimes setmanes ens hem centrat en la realització de còmics, fent-ho tant de manera tradicional com digital, donant així un ventall d'idees i possibilitats perquè gaudiren aprenent.

Una altra de les tasques ha sigut aprofundir en la descripció de paisatges.

Els nostres futurs escriptors i escriptores han hagut d'imaginar, redactar amb claredat i detall aquells paisatges que veien o imaginaven perquè posteriorment els seus companys pogueren realitzar un dibuix al detall dels escrits fets.

Treball i diversió són dos termes que intentem que vagen de la mà per a aconseguir el millor resultat i satisfacció dels nostres alumnes. I continuar fomentant no sols el treball individual sinó també el cooperatiu, és fonamental per a l'educació integral dels nostres xiquets.

Enhorabona per la gran feina realitzada i l'interés en ella! Vos deixem una mostra a través de les imatges.

>>MÉS IMATGES

Facebook Twitter LinkedIn Email