EIXIDES CULTURALS DELS ALUMNES D'ESO i BATXILLERAT 2021

29 Desembre, 2021

El passat 22 de desembre els alumnes de Secundària i Batxillerat realitzaren les diferents eixides culturals programades per les seues tutores i tutors. Han anat des de la ciutat de València, Museu de Ciències Naturals, Museu de la Ciutat de les Arts i les Ciències, el Príncep Felip, Castell de Bayren, Ullals de Gandia, activitats multiaventura al Mas de Xetà, a la Cova del Parpalló i el seu paratge.

EIXIDA 1r D’ESO: MUSEU DE CIÈNCIES NATURALS DE VALÈNCIA

El 22 de desembre els alumnes de 1r d'ESO han visitat el museu de Ciències Naturals de València. El museu està situat en els emblemàtics Jardins de Vivers, en un edifici racionalista de l'arquitecte Luís Gay.

Al museu han fet un recorregut a través de més de 4000 milions d'anys de canvi evolutiu, del qual tenim evidències gràcies als fòssils, amb representants de tot el món.

La col·lecció paleontològica "Rodrigo Botet" és la més important, present a Europa, de mamífers americans del Pleistocé i formava part d’aquesta interessant visita.

També han fet un taller per comprendre el diferent funcionament de les dents de carnívors, herbívors i omnívors. Han estudiat el seu comportament, també a escala ocular i auditiu, segons la disposició dels diferents elements als respectius cranis.

De camí havien passejat pels jardins del riu Túria, des de la Ciutat de les Ciències, el Palau de la Música, els ponts de les Flors i de Calatrava... on van esmorzar i van gaudir amb jocs i la convivència entre companys.

EIXIDA 2n D’ESO: EL MAS DE XETÀ, L’AVENTURA MÉS NATURAL

Ja teníem ganes els alumnes de 2n d’ESO de realitzar una eixida, ja que des de 6é de Primària no havíem pogut fer-ne cap. Per això, les tutores de 2n d’ESO pensàrem a realitzar una excursió diferent en la qual combinaren activitats de multiaventura i de cohesió del grup. El Mas de Xetà és un complex rural multiaventura situat en Llutxent, la Vall d’Albaida. Al llarg del dia, els alumnes han pujat al rocòdrom, han tirat amb un arc, s’han llançat amb gran emoció per la tirolina i han travessat els ponts tibetans. A més, han pogut pujar als cavalls que hi ha al mas. Ha estat un dia ben especial.

EIXIDA 3r D’ESO: MUSEU PRÍNCEP FELIP DE VALÈNCIA

El 22 de desembre el curs de 3r d'ESO de l'Escola Pia, acompanyats pels tutors, hem visitat el museu Príncep Felip a València.

Els alumnes han participat en diverses activitats interactives, incloent-hi el teatre de l'electricitat on hem aprés que l'energia elèctrica ens envolta per tot arreu i forma part de nosaltres.

A continuació, hem dinat al centre comercial El Saler. Ens ha acompanyat un magnífic oratge i hem gaudit de la convivència que sempre és especial quan eixim del nostre col·legi.

EIXIDA 4t D’ESO: MUSEU DE LA CIUTAT DE LES ARTS i LES CIÈNCIES

22 de desembre és el nostre últim dia abans de les vacances, així què hem decidit eixir de la nostra rutina habitual, per tal de celebrar l’inici del Nadal.

Hem visitat el Museu de la Ciutat de les Arts i les Ciències per tal de conéixer un poc més curiositats del dia que ens envolten, a més hem viscut una experiència d’alt voltatge coneixent amb més detall com es genera l’electricitat electroestàtica, què és la Gàbia de Faraday o com pot arribar a generar-se força electromotriu i intensitat de corrent mitjançant moviment de càrregues en un camp magnètic. És més senzill conéixer la Ciència mitjançant experiments que ens ajuden a entendre allò que ens envolta!

Després hem gaudit de temps lliure on els alumnes han pogut esplaiar-se.

EIXIDA 1r DE BATXILLERAT: CASTELL DE BAYREN i ANELLA VERDA DE GANDIA

Els alumnes de 1r de Batxillerat han realitzat una ruta per l’Anella Verda de Gandia. En aquesta ruta han pogut visitar el Castell de Bayren, venint des de Beniopa pel camí de la Banyosa. Una vegada dalt han gaudit de les vistes de tota la línia de costa de la Safor, i han recorregut les ruïnes del Castell. Els alumnes han aprofitat les explicacions dels guies per conéixer la història del castell des dels ĺbers fins a l’època de l'ermita de Sant Joan,  per fer fotos panoràmiques i veure les diferents imatges des dels quatre punts cardinals.

En baixar, hem passat a la marjal de Gandia per visitar l’Alqueria del Duc i els ullals, on, després d’una breu pausa on hem gaudit de la natura  hem pogut dinar disfrutant del sol i després tornar cap a l’escola pels camins existents enmig dels tarongers.

EIXIDA 2n DE BATXILLERAT: PARATGE PARPALLÓ – BORRELL

El dimecres 22 de desembre els alumnes de 2n de Batxillerat junt amb els tutors i els professors Borja i Karina, hem realitzat una eixida al Parpalló Borrell. La ruta ha començat al centre d’interpretació del Parpalló i hem arribat fins al Coll de la Rafela, punt més elevat de tot el recorregut. Aquest trajecte ha permés els alumnes observar i gaudir-ne del paratge i vegetació típica de la nostra zona, així com de les magnífiques vistes panoràmiques que s’hi ofereixen. Tot seguit, hem baixat a Marxuquera per dinar tots junts a l’aire lliure. Ha estat una eixida molt amena que els ha permés conéixer millor el nostre entorn i alhora, compartir una nova experiència fora de l’aula amb companys i professors.

Facebook Twitter LinkedIn Email

Gener 2022