CIÈNCIALAB. TECNOLOGIA DE 3r d’ESO VISITEN LA UNIVERSITAT POLITÈCNICA DE GANDIA

19 Novembre, 2021

El passat 18 de novembre, els alumnes de l’assignatura de Tecnologia de 3r d’ESO van participar en dos tallers organitzats en el campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València per professors de diferents graus que s’imparteixen en aquesta Universitat.

El primer taller va ser impartit pel professor Fernando Boronat, i tractava de les tecnologies interactives i immersives, telepresència en 3D i realitat virtual social.

Vam conéixer estudis i projectes de participació del seu equip, com ara captura de moviments, vídeojocs, aplicacions per a veure la TV on line, rutes en 3D de la zona, treballs d’investigació de vídeos en 3D, etc. A més, resultà molt interesant visitar la web del seu grup de treball:

El segon taller va ser impartit pel professor Jesús Martí, i tractava de conéixer aplicacions de la tecnologia satèl·lit, concretament GNSS amb Google Earth Pro i Google Earth Engine.

Vam conéixer dades importants, els diferents sistemes de geolocalització mundials, característiques dels satèl·lits, aplicacions com el modelatge en 3D, la simulació de vols, etc. Ens van donar consells per a millorar la protecció de dades i vam poder comprovar com Google controla els nostres moviments.

Al final de la sessió, vam poder fer pràctiques amb el programa Google Earth Pro, buscant llocs importants, visitant monuments de tot el món i realitzant visites per dins, hem vist imatges reals de la Lluna i Mart, etc. A més, hem pogut buscar el nostre col·legi o la nostra casa i comparar l’evolució de l’entorn amb imatges de diferents anys.

Per finalitzar la jornada, ens han regalat un quadern i un bolígraf. Malgrat el mal temps, hem gaudit molt de la jornada.

Tota una experiència per apropar el món universitari als estudiants de Secundària.

Facebook Twitter LinkedIn Email

Gener 2022