EL NOSTRE HORTET

24 Març, 2021

A peu del “Torreó del Pi” i junt la muralla, destaca una varietat de tonalitats verdoses que són envoltades per segles d’història, es tracta de l’hortet dels nostres alumnes d’Infantil-Primària.

Sobre tres vegades a la setmana puge i regue els plantons de les diferents varietats de llegums: encisam, bledes, cols, espinacs, bròcoli, faves, cebes, tomaques, plantes aromàtiques, etc. No ha plogut molt enguany, però sí que ha fet molt de vent, que gràcies a la flexibilitat dels plantons i a la nostra “Muralla i Torreó” han estat bé defensades. Aleshores he hagut d’arrancar fulles grogoses i males herbes per a poder protegir el creixement de les plantes. Totes les varietats estan precioses i els favars estan alts i plens de flors; ja veurem si ens dona per a fer una paelleta negra.

La nostra monitora qualificada ve una vegada al mes i parle amb ella per a posar-nos al dia. De vegades escolte amb els alumnes de Primària l’explicació de les diferents varietats que han de plantar (espècies, família a la qual pertanyen, etc.). Després de les consignes de la monitora, i tota classe d’aclariments i dubtes, els alumnes agafen plantons i col·loquen; altres fan els clots; altres reguen, etc. Veig cares de satisfacció per part de les nostres xiquetes i xiquets; se senten importants i participen de les faenes de l’horta. Ja molts han arreplegat el seu premi: trossos d’encisam, cols, naps, bròcoli, i d’altres herbàcies.

Els majors del tercer cicle pregunten molt i associen el que veuen amb els conceptes explicats a classe: fotosíntesi, oxigen, el pulmó del planeta és la vegetació hem de respectar-la, etc.

Hui he estat amb els alumnes d’infantil i observava com escoltaven a la monitora plens d’innocència i serietat, estan fets uns homenets i ja fan les seues bones observacions, reguen amb gotets i amb les manetes fan clotets per plantar la llavor. També ja molts han agafat el seu premi vegetal.

Bé, pense que tot açò és molt instructiu per a tots i sobretot pels alumnes, i és una forma de tindre consciència per a respectar el medi ambient.

Bo l’any pròxim més i millor: ànim xiquetes i xiquets del Nostre Hortet

Besets per a tots, i gràcies per la vostra col·laboració.

Vicent Vilar.

>> Més Imatges