SANT JOSEP DE CALASSANÇ, EL SANT DELS XIQUETS

24 Desembre, 2020

De tots és conegut que l'última setmana del mes de novembre és molt especial per als que formem part d'aquesta gran família de l'Escola Pia. En ella “celebrem”, no sols recordem, a Sant Josep de Calassanç, el nostre “sant i fundador”.

Certament, a causa d'aquesta pandèmia del COVID-19, hem patit algunes restriccions però, gràcies a Déu, les hem pogudes suportar amb èxit i amb bon ànim.

Els xiquets i xiquetes de 4t i 6é de Primària ofereixen, en aquest Padlet, algunes  mostres dels seus "treballs de recerca" sobre el nostre Sant Fundador, que també han exposat en classe de Religió.  Conéixer a Calassanç per a estimar, cada dia millor, la seua persona i la seua obra: L'Escola Pia.

Resem amb l'Església “en aquest temps d’Advent i ja quasi Nadal” invocant i estimant a Maria, Mare de Déu i mare nostra. Com ell va ensenyar als xiquets en la seua famosa “Corona de les dotze Estreles”.

Tot el que Jesús ens dona passa per les mans de Maria. I això ho va entendre molt bé Sant Josep de Calassanç des de xicotet. “Va aprendre i va ensenyar després als xiquets a: imitar les virtuts de Maria”. Va ensenyar a “els xiquets i joves” que Ella és el millor model del cristià.

La fe és contagiosa. Així com no s'adquireix un contagi, sentint parlar d'un virus o estudiant-lo, sinó posant-se en contacte, així succeeix amb la fe. Així li va ocórrer a Calassanç. “He trobat a Roma millor manera de servir a Déu, ajudant als xiquets pobres, i no ho deixaré per cap cosa del món”.

Facebook Twitter LinkedIn Email

Gener 2021