VIDRES, PORTES, ESCALES i ARCS

4 Juny, 2020

Els gallecs la coneixem com a “morriña”. Nosaltres li diguen enyorança. Els més majors sentiran eixa sensació en vore estes fotografies que vos portem. La seua ment viatjarà cap a la seua infantesa i els records brollaran amb la visualització de la recepció de l’Escola Pia.

Abans de la reforma dels anys 90, els xiquets i les primeres xiquetes, aquelles pioneres que van ser admeses per primera vegada, travessaven la porta de fusta de la plaça i entraven en un recinte replet de taulell de colors i una gran portalada de fusta amb vidres. Els més menuts imaginaven què hi podria haver en creuar-la, donat que deixava passar la llum però no la imatge. Quan la travessaven, el frondós jardí els esperava. Els alumnes de la desapareguda EGB havien de passar per ella per anar-hi a classe. Abans d’entrar, a la seua dreta hi havia el malson d’alguns: la sala de professors. A la seua esquerra l’escala principal es presentava als ulls d’alguns com el camí per on només passaven els elegits: els professors i els escolapis. Era l’accés a secretaria, administració i direcció, lloc on esperava la destacada figura del P. Faus. Els alumnes no podien passar per ella: l’escala causava el mateix respecte que els seus usuaris.

De segur que molts dels que llegiu estes històries del nostre col·legi teniu records i fotografies. Les esperem amb gana. Envieu-les i així aconseguirem que no caiguen en l’oblit.

Facebook Twitter LinkedIn Email

Octubre 2020