EIXIDES CULTURALS DELS ALUMNES D'ESO i BATXILLERAT 2019-2020

30 Desembre, 2019

1r D'ESO - MUSEU DE CIÈNCIES NATURALS DE VALÈNCIA

El divendres 20 de desembre els alumnes de 1r d'ESO juntament amb quatre professors hem visitat el museu de Ciències Naturals de València. El museu està situat en els emblemàtics Jardins de Vivers, en un edifici racionalista de l'arquitecte Luis Gay.

Al museu hem vist la col·lecció paleontològica "Rodrigo Botet", la més important de mamífers americans del Pleistocé present a Europa. Hem fet un recorregut a través de més de 4000 milions d'anys de canvi evolutiu, del què tenim evidències gràcies als fòssils. A més a més hem participat en un taller de fòssils i ens portem a casa la rèplica que nosaltres mateixos hem fet d'un amonite.

Abans hem estat al parc Gulliver, jugant i gaudint de la convivència amb els companys. Després hem dinat als jardins de Vivers per a completar un gran dia d'activitats diferents a les habituals dins de l’aula.

2n D'ESO - POTRIES, LA RUTA DE L’AIGUA

Els alumnes de segon d’ESO han pogut hui gaudir de la història de Potries (amb una gimcana), de la visita al museu etnològic i altres indrets de la comarca amb la Ruta de l’Aigua. Un recorregut per a conèixer que un complex entramat hidràulic, encara funcionant a ple rendiment més de mig segle després, va tindre el seu bressol a Potries, un poble estratègicament ubicat vora riu i a l’inici de la planura litoral, un terme que acull una de les millors representacions de la cultura de l’aigua del País Valencià.

Ha estat una jornada inoblidable, perquè hem conegut de més a prop un racó de la nostra comarca amb una importància turística molt notòria i ens acomiadem fins la tornada de vacances, amb la dolçor del taller de muffins.

3r D'ESO - MUSEU PRÍNCEP FELIP i HEMISFÈRIC DE VALÈNCIA

El passat 20 de desembre, els alumnes de 3r ESO visitàrem el Museu Príncep Felip a València. Les exposicions interactives ens han fet adquirir un nou punt de vista de la ciència.

A continuació anàrem a l’Hemisfèric per veure la pel·lícula “Volcanes”. Per acabar , dinàrem al Centre Comercial El Saler.

Esperem que tots gaudiren d’una bona experiència amb els companys. Bon Nadal a tots i totes.

4t D'ESO - CASTELL DE BAYREN i MARJAL i PORT DE GANDIA

Els alumnes de 4t d’ESO han realitzat una ruta per l’Anella Verda de Gandia. En aquesta ruta han pogut visitar el Castell de Bayren, venint des de Beniopa pel camí de la Banyosa. Una vegada dalt han gaudit de les vistes de tota la línia de costa de la Safor, i han recorregut les ruïnes del Castell. Els alumnes han aprofitat per fer fotos panoràmiques i veure les diferents imatges des dels quatre punts cardinals.

En baixar, hem passat a la marjal de Gandia per visitar l’Alqueria del Duc i els ullals, on, després d’una breu pausa on hem gaudit de la natura, hem seguit fins al port. Allí hem pogut dinar disfrutant del sol i després tornar cap a l’escola pels camins existents enmig dels tarongers.

1r DE BATXILLERAT - OCEANOGRÀFIC DE VALÈNCIA

Els alumnes de 1r de Batxillerat l'últim dia de Nadal, el 20 de desembre, han tingut un dia especial, han visitat l’Oceanogràfic i han pogut compartir amb els companys un dia d’escola diferent.

En un primer moment van tenir una visita-taller en la qual van poder descobrir multitud de secrets del taurons. Acompanyats per un guia especialitzat que els va explicar una gran quantitat d’informació i detalls que passen desapercebuts i van poder admirar tota la bellesa d’aquests animals.

En un segon moment van fer una visita a tot el recinte, destacant la visita a l’Auditori on van tindre una exhibició de dofins i també va destacar l’entramat de túnels que estan envoltats de tot tipus d’espècies i que recreen els diferents oceans del nostre món.

A banda els alumnes van reflexionar sobre la importància de la cura del planeta. Hi hauran de fer una xicoteta reflexió sobre com aquest recinte s'allunya del concepte tradicional d'aquari.

Els tutors i els alumnes de 1r de Batxillerat els desitgen: Bon Nadal!

2n DE BATXILLERAT - PARPALLÓ BORRELL DE GANDIA

Els alumnes de 2n curs de batxillerat, juntament amb els tutors, hem realitzat el dia 20 de desembre una ruta pel paratge Parpalló - Borrell. Hem eixit del centre d'interpretació del paratge i hem fet la ruta passant per la cova del Parpalló, hem seguit pel Coll de la Rafela on hem gaudit d'una panoràmica espectacular, veient també les conseqüències de les darreres pluges en la costa. Hem seguit per la font del Garrofer i hem tornat al centre d'interpretació d'on havíem eixit. Per acabar el dia hem fet un dinar tots junts a Marxuquera, on hem gaudit i compartit el que portàvem. Hem passat una bona estona tots junts.

Facebook Twitter LinkedIn Email

Agost 2020