CIÈNCIALAB. TECNOLOGIA DE 4t d’ESO VISITEN LA UNIVERSITAT

12 Novembre, 2019

El passat 8 de novembre, els alumnes de l’assignatura de tecnologia de 4t d’ESO van participar en dos tallers organitzats en el campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València per professors de diferents graus que s’imparteixen en eixa Universitat, dins de les activitats programades en la Setmana de la Ciència. També ens convidaren a esmorzar.

El primer taller va ser impartit pel professor Jesús Martí, i tractava de conèixer aplicacions de la tecnologia satèl·lit, concretament GNSS amb Google Earth Pro.

Vam conèixer dades importants, els diferents sistemes de geolocalització mundials, característiques dels satèl·lits, aplicacions com el modelatge en 3D, la simulació de vols, etc.

Al final de la sessió vam poder fer pràctiques amb el programa Google Earth Pro, buscant llocs importants, visitant monuments de tot el món i realitzant visites per dins, comparativa de llocs en diferent moments i vore l’evolució, etc.

El segon taller va ser impartit pel professor Fernando Boronat, i tractava de les tecnologies interactives i immersives.

Vam conèixer estudis i projectes de participació del seu equip, com ara captura de moviments, vídeojocs, aplicacions per a vore la TV on line, rutes en 3D de la zona, etc. A més, resultà molt interesant vore vídeos del canal de youtube del seu departament d’investigació.

Al final de la sessió treballarem al voltant de la programació d’una pàgina web, aprenent a utilitzar els principals comandaments del llenguatge de programació utilitzat.

Tota una experiència per apropar el món universitari als estudiants de secundària.

Facebook Twitter LinkedIn Email

Agost 2020