Oferta Pedagògica

Educació Infantil

L’Educació Infantil s’inscriu en el procés educatiu que inicia el desenrotllament de la personalitat de l’individu. Això suposa atendre de forma adequada totes les dimensions del ser humà, com ara les físiques, les socials, les cognitives, les estètiques, les afectives i les motrius, per mitjà d’activitats i experiències, aplicades en un ambient d’afecte i de confiança, en diverses situacions comunitàries i amb un tractament didàctic globalitzador, on la llengua oral està present en totes les situacions educatives escolars. La comprensió i l’ús de la llengua escrita es produïx, precisament, en les ocasions que tenen les xiquetes i els xiquets de participar en activitats de lectura i escriptura.

Els professionals de l’Educació Infantil han de conéixer i acompanyar el procés que fa cada xiqueta i cada xiquet de la llengua escrita i proposar activitats per a diferents funcions i ús d’esta. En l’Educació Infantil de la Comunitat Valenciana, l’actuació educativa garantirà, per mitjà de les mesures necessàries, el procés de desenrotllament del llenguatge escrit en les dos llengües cooficials. S’atorgarà, en esta etapa, especial protecció i respecte a la recuperació del valencià.

La relació família-centre educatiu, com a mitjà d’intercanvi d’informació, és fonamental per a aconseguir una labor conjunta i eficaç, que implique un diàleg permanent, seqüencial i periòdic entre ambdós institucions. Molt sovint, les famílies necessiten orientació per part del centre i este, un coneixement més profund de la xiqueta i del xiquet en el si de la vida familiar, la qual cosa comporta una interrelació família-centre informativa i, al mateix temps, formativa i educativa.

Les noves tecnologies, junt amb el descobriment d’altres llengües estrangeres per part de les xiquetes i dels xiquets, en les albors del segle XXI, com una característica cultural de la societat actual, han d’estar presents en este cicle educatiu.

Els continguts s’organitzaran d’acord amb les àrees següents:

• El coneixement de si mateix i autonomia personal.
  • El medi físic, natural, social i cultural.
  • Els llenguatges: comunicació i representació.
  • Religió Catòlica.

Estes àrees han d’entendre’s com a conceptes organitzatius, com a àmbits d’actuació, com a espais d’aprenentatges en què estan subsumits els continguts actitudinals, procedimentals i conceptuals, que contribuiran al desenrotllament educatiu, i facilitaran la interpretació del món atorgant-li significat i facilitant a la xiqueta i al xiquet la seua participació en este.

Gener 2017

"1. Haremos oración para que el Señor muestre su santa voluntad (Al P. Cananea, Frascati, 284- 1625). 2. Todos los de casa tienen que ayudar ahí buscando limosnas. Si todos se preocupan de ayudar al prójimo como se debe, el Señor no dejará de socorrernos inspirando a muchos a dar limosna:, pero si las escuelas no van bien, ni tampoco va bien la observancia de las reglas, no se deben maravillar de que el Señor les deje padecer (Al P. Reale, Cárcare, 773-1628). 3. Procuren que nadie esté ocioso, sino traten de comportarse con caridad y concordia entre todos, y así serán amados y bendecidos por Dios (Idem). 4. Juntamente con la carta de Vuestra Reverencia he recibido el informe particular sobre cada clase y sobre el número de alumnos que hay en ellas. Aunque me parece que todas van bien, en la de los pequeños han hecho mal admitiendo más de 190, sin contar los que cada día van llegando. Para ellos son necesarios cuatro maestros, pues no hace poco un maestro si enseña bien a 50. Por el contrario, siendo tantos no podrán ser bien educados y de este modo perderá el buen nombre. Ponga remedio para el futuro (Al P. Peri, Carmañola, 3022-1639). 5. Siento que hasta ahora no hayan hecho aprender a todos los alumnos los misterios de la vida de Cristo bendito y los ejercicios espirituales con los actos de las virtudes más necesarias. Procuraré enviarle cuanto antes alguna hoja con esas cosas (Idem). 6. Mientras Dios bendito me conceda vivir no dejo ni dejaré de pedirle con la mayor humildad posible por V. S. Illma., para que en medio de tantas tribulaciones como existen hoy día y otras que vendrán quizás mayores, S. D. M. dé a V. S. Illma. un corazón lleno de caridad y paciencia cristianas para que sepa superar las tribulaciones e imperfecciones de su pueblo con mucho mérito y aprovechamiento de su grey (A mons. Papacoda, Lecce, 4526-1648). 7. Yo no eximo a nadie del mérito de la santa observancia, pues en ella hay gran mérito (Al P. Cananea, Frascati, 283-1625)."