HOMENATGE A FERRAN PELEGRÍ

16 de Novembre de 2015

Una església plena d'amics de Ferran i de l'Escola Pia, una assemblea que va guardar un respecte exquisit, una música que ens va recordar la raó per la qual ens havíem reunit, un cor que va volar molt alt, com sempre, unes paraules que ens van reconfortar i ens van emocionar.

Tot això i molt més va ser la celebració en agraïment de la vida de Ferran que es va celebrar divendres a les 20:00 a l'església del nostre col·legi i que va reunir molts dels amics i companys de Ferran.

En la celebració no va faltar el cor al qual es van sumar antics alumnes, que no volien deixar passar l'ocasió per reconèixer la importància de Ferran i del cor en les seues vides, i que amb la música van fer un preciós homenatge a qui va ser el seu mestre .Tampoc van faltar els seus companys d'instrument que des del cor van posar de manifest tota la majestuositat de la música amb una interpretació que va emocionar a tots els assistents.

Cal agrair  la presència en ple de tota la comunitat religiosa de l'Escola Pia que va donar paraules d'ànim a tots els assistents, com les d'aquest poema:

“Pots plorar perquè ha marxat

O pots somriure perquè ha viscut;

Pots tancar els ulls i resar perquè torne

O pots obrir-los i vore tot el que ha deixat;

El teu cor pot estar buit perquè no el pot vore

O pot estar ple de l’amor que compartireu.

Pots plorar, tancar la teua ment,

Sentir el buit i donar l’esquena

O pots fer el que a ell li agradaria:

Somriure, obrir ells ulls, estimar i seguir.”

També cal recordar les paraules del titular del centre, Xavier Figueres, que va recordar la importància del cor com una activitat que cohesiona al col·legi, iguala els alumnes i fa que tots tinguen una mateixa veu, tant els brillants acadèmicament com els que no són tant i fa que al final quan sonen els aplaudiments tots tinguen clar que són tots un.

Concloure donant les gràcies a tots els que van assistir: familiars, amics, companys, alumnes per fer possible aquesta celebració tan emotiva en record del nostre estimat Ferran.

Gener 2017

"1. De lo que se dice de algunos de esa casa que no se preocupan de la perfección religiosa, estén seguros que atesoran para sí mismos la ira, y pronto, con la ayuda del Señor, se darán cuenta de esto:, no saben lo que importa procurar ahora la perfección, dado el poco tiempo que tenemos:, el Señor se lo hará comprender (Al P. Cherubini, Narni, 578-1627). 2. Eso mismo de sustituir en una escuela por ausencia de un maestro lo he hecho yo a menudo y no he perdido con ello crédito alguno ante los seglares. En cambio, entre nuestros religiosos, cuando uno llega a Superior de una casa, parece que queda libre para siempre de dar escuela y es una gran tentación por la que muchos de los nuestros se han dejado vencer (Al P. Fedele, Nápoles, 2798-1638). 3. Oigo también que mandan a Roma al H. Juan Bautista de la Estrella, con lo cual muestran poca prudencia y poco amor a la Religión, pues mandan a Roma a sujetos que les parecen inquietos o pocos útiles para sus casas, mientras que en Roma tendrían que estar las personas de mayor virtud y prestancia de toda la Religión:, pues de esta casa, que está a la vista del Pontífice y de los Cardenales, debe salir el buen nombre de la Religión. Considere, pues, V.R. qué afecto tiene a la Religión quien manda a la casa de Roma a los religiosos más inquietos y más imperfectos que tiene (Idem). 4. Espero que Dios bendito dé a V.R. y a sus compañeros espíritu y fervor incluso hasta el derramamiento de la sangre para superar todas las adversidades que puedan suceder (Al P. Conti, Nikolsburg, 4089-1643). 5. Procure V.R. ayudar al prójimo en toda ocasión y de todas las formas posibles, ya que así demostrará que ama verdaderamente a Dios (Al P. Novari, Litomysl, 4085-1643)."