CONVIVÈNCIES D’INICI DE CURS ESO i BATXILLERAT

13 d'Octubre de 2015

El dia 6 d’octubre tots els alumnes anàrem de convivència d’inici de curs a sis llocs molt especials: monestirs , l’ermita de Santa Anna i dos entitats molt especials de la nostra comarca el Preventori i la casa d’acollida dels Franciscans de Palma de Gandia.

Els alumnes de 1r d’ESO van anar de convivència d’inici de curs al monestir de la Valldigna (Simat). Mentre feien la visita van jugar a un joc molt divertit, on havien de descobrir a l’assassí d’un monjo. Després van anar al poliesportiu, allí van jugar a un joc on podíem conèixer més als altres o reconèixer altres persones que ja coneixíem. I finalment vam tractar el nou lema d’aquest any: A l’encontre, amb una celebració final.

Els alumnes de 2n d’ESO van tindre ocasió de gaudir de la convivència inicial de curs en l’Ermita de Santa Anna. Acompanyats per les nostres tutores i pel P. Enric Ferrer van compartir els valors com a grup i la possibilitat de conèixer millor els companys.

En mig de la natura van realitzar les dinàmiques del grup mentre el P.Enric ens anava explicant la història de l’Ermita.

Finalitzàrem el dia amb una celebració per conèixer millor a Jesús, amb el lema central “A l’encontre”.

Tercer d’ESO va anar al Monestir de Llutxent i va tindre la possibilitat de visitar-lo i després fer unes dinàmiques per conèixer millor els companys a l’igual que tots els cursos va acabar amb una celebració.

Els alumnes de 4t van tindre una visita especial ja que van compartir un matí amb els alumnes del Preventori. Van esmorzar amb ells i la Directora del Centre els va explicar el funcionament d’aquest col·legi tan especial de la nostra comarca.

Per últim els alumnes de 1r de Batxillerat també visitaren un convent, el de san Jeroni de Cotalba ,on van tindre jocs i activitats per conèixer-se millor i també una visita i per finalitzar  la celebració “a l’encontre”

El curs de 2n de  batxillerat va fer la seva eixida a Palma de Gandia, al Centre d’Acollida dels Franciscans. La visita va ser realment fructífera i impactant;  ens va permetre conéixer una altra realitat: gent totalment sola al món, malalta, amb alguna discapacitat..., i sense cap familiar o persona que li mostre una mica d'afecte, es refugia ací a aquest centre.  Ací  reben aquest afecte que tant necessita qualsevol.

Una nova lliçó hem aprés a aquesta visita: SOLIDARITAT. Qualsevol ajuda és vital. Entre tots podem millorar la nostra societat actual.

Totes aquestes experiències i activitats el que volen és que el nostre alumnat isca a l’encontre dels companys , els més pobres i també de Jesús i començar el curs amb un altra mirada.

--- LA RESTA D'IMATGES A LA GALERIA MULTIMÈDIA ---

Desembre 2016

"1. Tiene que saber que aquí corren tan pocas limosnas y tenemos tantas deudas que pagar que no sólo no podemos ayudar a la casa de Frascati, sino ni siquiera suplir sus deudas, de forma que es necesario que se ayuden a sí mismos de la mejor manera que puedan:, si son demasiados, manden fuera a alguno y no permanezcan sino los necesarios. No tenemos sal si no la compramos y no tenemos dinero para comprarla. Si no saben mantener la casa padezcan algo, y así experimentarán qué quiere decir ser pobre de la Madre de Dios (Al P. Bandoni, Frascati, 1272-1629). 2. Me agrada que insistan en las matemáticas sin dejar por ello el estudio de las virtudes: la perseverancia conduce al triunfo. Estamos tan cargados de Misas que no es posible atenderles. No puede ser que no encuentren ahí algún bienhechor que les dé la limosna necesaria para comprar aquellos dos libros. Dios bendito haga progresar sus estudios para mayor gloria suya. Deo gratias (Al P. Morelli, Florencia, 2302-1634). 3. Por ahora, los alumnos en el noviciado los mantiene la Religión donde no pagan alquiler de casa ni gastos (Al P. Sorbino, Cesena, 2303-1634). 4. Espero no se olvide de hacer oración para que Dios bendito, por medio de Su Santidad Inocencio X, resuelva cuanto antes lo que le parezca conveniente para mayor gloria de Su Divina Majestad (Al P. V. Berro, Nápoles, 4313-1645)."