CELEBRACIÓ FI DE CURS 2015, 4t ESO

12 de Juny de 2015

Els alumnes de 4t d’ESO es van acomiadar de l’etapa de secundària amb una celebració amb les seues famílies i amics.

La celebració va constar de tres parts. En primer lloc ,va haver una Celebració de la Paraula presidida pel Pare Francesc Fuster. En l’homilia va tindre paraules d’ànim tant per als estudiants com per a tots els assistents.

La segona part va ser acadèmica i va haver discursos per part dels alumnes, pares i professors en els quals van recordar les seues vivències d’aquests anys i van donar les gràcies als membres de la comunitat educativa. És necessari dir que els alumnes se'n van recordar dels professors i alumnes malalts i van tindré paraules d'ànim per a ells. També cal dir que el Director va fer entrega de tres mencions honorífiques a alumnes que al llarg d’aquestos anys han ajudat a altres companys, han col·laborat en activitats de l’Escola Pia i s'han esforçat especialment en els estudis. Els alumnes guardonats van ser Clara Miguel, Clàudia Marco i Nicoletta Ichim.

Per últim, alumnes, familiars i professors van sopar al claustre i vam veure una presentació amb fotos de la seua estada al col·legi des dels tres anys fins avui.Tant el sopar com la projecció de l'audiovisual va estar envoltada de rialles i mostres d'afecte dels alumnes als pares, mestres i companys.

Cal donar les gràcies a totes les persones que van fer que aquest acte fos tan entranyable per a tots els assistents.

I per últim, és un orgull per a l'Escola Pia veure com els seus jòvens van creixent i fent-se unes persones amb un projecte de vida a l'estil de Calassanç. ÀNIM.

......MÉS IMATGES A LA GALERIA MULTIMÈDIA......

"1. Mandará de mi parte que todos los Hermanos, tanto clérigos como operarios, hablen de rodillas no sólo al Superior sino también a los otros sacerdotes (Al P. Costantini, Nursia, 742-1627). 2. A mí me gustaría la del Rossolini (la casa) por estar más alejada de donde hay mujeres (Al P. Castilla, Frascati, 743-1627). 3. Deseo que aprenda en el menor tiempo posible las matemáticas y la escritura porque con el beneplácito común tengo intención de introducir las escuelas en Venecia (Al P. Morelli, Florencia, 1925-1632). 4. Si bien dice V.R. que tiene pocos sujetos, tendría que tratarlos de tal manera que quienes tienen talento para realizar dos oficios no los ocupara sólo en uno, porque así es como se debe obrar en la necesidad:, hay gran diferencia en el gobierno de una casa si se sabe encargar los oficios según el talento de cada uno, cosa que se tendría que hacer en todas las casas, sobre todo si los Superiores tuvieran el celo que deben tener los nuestros (Al P. Fedele, Nápoles, 2983-1638). 5. Vuestra Caridad hizo un acto de gran perfección y humildad al renunciar al título de clérigo y por tanto de sacerdote:, si Vuestra Caridad hubiese sabido conservar semejante acto hasta el final de su vida, hubiese conseguido un premio muy grande en el Paraíso, pero ahora que se arrepiente de haber hecho un acto de tanta perfección, tentado del enemigo no cesa de importunar en deshacer ese acto (Al P. Martorelli, Nápoles, 4069-1642)."