LES FAMÍLIES DEL COL·LEGI COL·LABOREN AMB ITAKA

5 de Juny de 2015

Aquest diumenge hem pogut gaudir d’un dia en família, organitzat per l’ACPA del col·legi. A més de les paelles, els jocs infantils i un ambient de festa i confraternització, també participarem d’una tenda solidària en favor de la fundació Itaka Escolapis. Amb  els joguets i articles de tot tipus que entre tots vam portar, hem arreplegat 263€ pels projectes d’Itaka.

Però el més important és el fet de tenir presents les diferents realitats en les que treballem els escolapis.

Reservar un raconet com aquest en un dia de festa és fer-nos conscients del treball que fem els escolapis per tal d’aconseguir un món amb menys desigualtats.

Itaka comença amb la sensibilització als nostres col·legis, materials de campanyes per la pau, oferint voluntariat pels nostres alumnes... promou la solidaritat i col·labora per tot el món amb les diferents realitats que trobem els escolapis allà on arribem.

En concret, després de la darrera visita a Indonesia, els pares Daniel Hallado i Carles Such han comprovat que l’ajuda que ha estat enviant Itaka és fonamental per poder atendre els xiquets d’Atambua.

El que arribe a partir d’ara ho faran servir per tal de potabilitzar l’aigua d’un pou situat al terreny on construiran l’internat.

Des d’Itaka ens agraeixen a tots, en nom del xiquets de tot el món, per construir Escola Pia, regne de Déu, fraternitat universal

Desembre 2016

"1. Tiene que saber que aquí corren tan pocas limosnas y tenemos tantas deudas que pagar que no sólo no podemos ayudar a la casa de Frascati, sino ni siquiera suplir sus deudas, de forma que es necesario que se ayuden a sí mismos de la mejor manera que puedan:, si son demasiados, manden fuera a alguno y no permanezcan sino los necesarios. No tenemos sal si no la compramos y no tenemos dinero para comprarla. Si no saben mantener la casa padezcan algo, y así experimentarán qué quiere decir ser pobre de la Madre de Dios (Al P. Bandoni, Frascati, 1272-1629). 2. Me agrada que insistan en las matemáticas sin dejar por ello el estudio de las virtudes: la perseverancia conduce al triunfo. Estamos tan cargados de Misas que no es posible atenderles. No puede ser que no encuentren ahí algún bienhechor que les dé la limosna necesaria para comprar aquellos dos libros. Dios bendito haga progresar sus estudios para mayor gloria suya. Deo gratias (Al P. Morelli, Florencia, 2302-1634). 3. Por ahora, los alumnos en el noviciado los mantiene la Religión donde no pagan alquiler de casa ni gastos (Al P. Sorbino, Cesena, 2303-1634). 4. Espero no se olvide de hacer oración para que Dios bendito, por medio de Su Santidad Inocencio X, resuelva cuanto antes lo que le parezca conveniente para mayor gloria de Su Divina Majestad (Al P. V. Berro, Nápoles, 4313-1645)."