CRÒNICA D’UN VIATGE DE FI DE CURS: Jaca 2015

28 de Març de 2015

CRÒNICA DEL VIATGE

Primer dia. 27 de març.

Saragossa-Jaca. A les huit del matí els alumnes de 4t d'ESO han començat el seu viatge de final d'etapa. La primera parada ha estat en la ciutat de Saragossa on han visitat la Basílica del Pilar, han tocat el Pilar i han vist el riu Ebre ple de gom a gom. Per la vesprada han arribat a Jaca i immediatament han conegut la Ciutadella, un curiós castell en forma de pentàgon construït en el regnat de Felip II. I si no fóra prou encara han tingut temps de patinar durant dues hores i gaudir de la seua destresa sobre el gel. Finalment, s'han allotjat a l'alberg dels escolapis de Jaca. Demà més i millor.

Segon dia. 28 de març.

Multiaventura Murillo de Gállego. Després d'una nit intensa, comencen el dia amb gran il.lusió perquè ja toquen les activitats. Pel matí travessen el riu Gállego mitjançant una espectacular tirolina i, aleshores, fan escalada i ràpel. Són activitats amb un gran esforç físic i emoció però realitzades amb gran habilitat. Per a acabar el matí entrenen la punteria amb el tir amb arc. Ja per la vesprada, en el camp de paintball, es declaren les hostilitats entre els representats de l'equip groc i verd: han d'eliminar el contrincant, rescatar a Hulk i aconseguir el gran trofeu del mocador. Finalment, per la nit visiten la ciutat de Jaca que hui destaca pel seu ambient. Continuarà...

Tercer dia. 29 de març.

Continua la multiaventura a Murillo de Gállego. Amb el canvi d'hora superat, hui correspon el ràfting. Una vegada s'han posat el banyador, casc, mono de neopré i jaqueta i han escoltat les mesures de seguretat, tots agafen el rem i es disposen a baixar el riu Gállego. Han estat huit quilòmetres de baixada amb ràpids, moments per a banyar-se i un intent d'abordatge entre les diferents barques. La vesprada semblava més tranquil.la però l'arborisme ha proporcionat diferents moments emocionants: tirolines, ponts tibetans, corrioles, etc. Estan cansats però tenen ganes de més. Demà esquiar.

Quart dia. 30 de març.

Esquí a Candantxú. Les activitats continuen amb l'esquí. Hi ha diversitat de nivells d'esquiar entre els alumnes però tots tenen la possibilitat de participar en un curs d'iniciació a l'esquí. Els experts pugen ràpidament a les pistes per tal de començar a esquiar; altres prefereixen esperar-se a les dotze a fi de començar el curs amb monitors. S'organitzen diferents grups i comencen a esquiar. A poc a poc la boira es va fent lloc entre les muntanyes nevades de Candantxú però tots continuen esquiant perquè des de les pistes hi ha suficient visibilitat. Comencen a trobar-se cansats però la seua joventut i ganes de passar-ho bé poden amb el cansament.

Cinqué dia. 31 de març.

Peralta de la Sal - Monestir de Poblet. S'acosta el final del viatge però encara resten moments molt importants. Pel matí arriben al santuari de Sant Josep de Calassanç on el P. Juan Antonio Frías els acull molt amablement i els explica alguns detalls del santuari i de Calassanç. Ha estat un temps de records, d'història, de vivències i sobretot de fer present Calassanç. De seguida els han servit el dinar que després d'uns dies d'entrepans els ha semblat a glòria: lentilles, pollastre i gelat. Per la vesprada i ja molt pròxims a l'hotel, han realizat la visita al monestir cistercenc de Poblet on han tingut la sort de disposar de la companyia d'un monjo oncle de la nostra alumna Maria Miñana i d'un antic escolapi que després de molts anys es feu monjo cistercenc (Paco Martínez Sòria). Ha estat una visita entranyable pel testimoni de Paco i impressionant per la majestuositat del monestir. Finalment, a l'hotel els alumns han gaudit d'un temps d'spa que els servirà per a recuperar forces.

Darrer dia del viatge de 4t d'ESO. Portaventura. Hui dia lúdic per tal de gaudir de les diferents atraccions. Arriba el moment del comiat i de les felicitacions; als alumnes per la seua participació, per saber ser i saber estar, pel seu comportament exemplar. Al conductor sr. Vicente Micó que ha estat un més del viatge i que ho ha fet tot ben fàcil. Finalment, gràcies a les professores que han sabut portar el grup i a Viajes Gandia per la bona organització.

"1. Mandará de mi parte que todos los Hermanos, tanto clérigos como operarios, hablen de rodillas no sólo al Superior sino también a los otros sacerdotes (Al P. Costantini, Nursia, 742-1627). 2. A mí me gustaría la del Rossolini (la casa) por estar más alejada de donde hay mujeres (Al P. Castilla, Frascati, 743-1627). 3. Deseo que aprenda en el menor tiempo posible las matemáticas y la escritura porque con el beneplácito común tengo intención de introducir las escuelas en Venecia (Al P. Morelli, Florencia, 1925-1632). 4. Si bien dice V.R. que tiene pocos sujetos, tendría que tratarlos de tal manera que quienes tienen talento para realizar dos oficios no los ocupara sólo en uno, porque así es como se debe obrar en la necesidad:, hay gran diferencia en el gobierno de una casa si se sabe encargar los oficios según el talento de cada uno, cosa que se tendría que hacer en todas las casas, sobre todo si los Superiores tuvieran el celo que deben tener los nuestros (Al P. Fedele, Nápoles, 2983-1638). 5. Vuestra Caridad hizo un acto de gran perfección y humildad al renunciar al título de clérigo y por tanto de sacerdote:, si Vuestra Caridad hubiese sabido conservar semejante acto hasta el final de su vida, hubiese conseguido un premio muy grande en el Paraíso, pero ahora que se arrepiente de haber hecho un acto de tanta perfección, tentado del enemigo no cesa de importunar en deshacer ese acto (Al P. Martorelli, Nápoles, 4069-1642)."