CRÒNICA D’UN VIATGE DE FI DE CURS: Jaca 2015

28 de Març de 2015

CRÒNICA DEL VIATGE

Primer dia. 27 de març.

Saragossa-Jaca. A les huit del matí els alumnes de 4t d'ESO han començat el seu viatge de final d'etapa. La primera parada ha estat en la ciutat de Saragossa on han visitat la Basílica del Pilar, han tocat el Pilar i han vist el riu Ebre ple de gom a gom. Per la vesprada han arribat a Jaca i immediatament han conegut la Ciutadella, un curiós castell en forma de pentàgon construït en el regnat de Felip II. I si no fóra prou encara han tingut temps de patinar durant dues hores i gaudir de la seua destresa sobre el gel. Finalment, s'han allotjat a l'alberg dels escolapis de Jaca. Demà més i millor.

Segon dia. 28 de març.

Multiaventura Murillo de Gállego. Després d'una nit intensa, comencen el dia amb gran il.lusió perquè ja toquen les activitats. Pel matí travessen el riu Gállego mitjançant una espectacular tirolina i, aleshores, fan escalada i ràpel. Són activitats amb un gran esforç físic i emoció però realitzades amb gran habilitat. Per a acabar el matí entrenen la punteria amb el tir amb arc. Ja per la vesprada, en el camp de paintball, es declaren les hostilitats entre els representats de l'equip groc i verd: han d'eliminar el contrincant, rescatar a Hulk i aconseguir el gran trofeu del mocador. Finalment, per la nit visiten la ciutat de Jaca que hui destaca pel seu ambient. Continuarà...

Tercer dia. 29 de març.

Continua la multiaventura a Murillo de Gállego. Amb el canvi d'hora superat, hui correspon el ràfting. Una vegada s'han posat el banyador, casc, mono de neopré i jaqueta i han escoltat les mesures de seguretat, tots agafen el rem i es disposen a baixar el riu Gállego. Han estat huit quilòmetres de baixada amb ràpids, moments per a banyar-se i un intent d'abordatge entre les diferents barques. La vesprada semblava més tranquil.la però l'arborisme ha proporcionat diferents moments emocionants: tirolines, ponts tibetans, corrioles, etc. Estan cansats però tenen ganes de més. Demà esquiar.

Quart dia. 30 de març.

Esquí a Candantxú. Les activitats continuen amb l'esquí. Hi ha diversitat de nivells d'esquiar entre els alumnes però tots tenen la possibilitat de participar en un curs d'iniciació a l'esquí. Els experts pugen ràpidament a les pistes per tal de començar a esquiar; altres prefereixen esperar-se a les dotze a fi de començar el curs amb monitors. S'organitzen diferents grups i comencen a esquiar. A poc a poc la boira es va fent lloc entre les muntanyes nevades de Candantxú però tots continuen esquiant perquè des de les pistes hi ha suficient visibilitat. Comencen a trobar-se cansats però la seua joventut i ganes de passar-ho bé poden amb el cansament.

Cinqué dia. 31 de març.

Peralta de la Sal - Monestir de Poblet. S'acosta el final del viatge però encara resten moments molt importants. Pel matí arriben al santuari de Sant Josep de Calassanç on el P. Juan Antonio Frías els acull molt amablement i els explica alguns detalls del santuari i de Calassanç. Ha estat un temps de records, d'història, de vivències i sobretot de fer present Calassanç. De seguida els han servit el dinar que després d'uns dies d'entrepans els ha semblat a glòria: lentilles, pollastre i gelat. Per la vesprada i ja molt pròxims a l'hotel, han realizat la visita al monestir cistercenc de Poblet on han tingut la sort de disposar de la companyia d'un monjo oncle de la nostra alumna Maria Miñana i d'un antic escolapi que després de molts anys es feu monjo cistercenc (Paco Martínez Sòria). Ha estat una visita entranyable pel testimoni de Paco i impressionant per la majestuositat del monestir. Finalment, a l'hotel els alumns han gaudit d'un temps d'spa que els servirà per a recuperar forces.

Darrer dia del viatge de 4t d'ESO. Portaventura. Hui dia lúdic per tal de gaudir de les diferents atraccions. Arriba el moment del comiat i de les felicitacions; als alumnes per la seua participació, per saber ser i saber estar, pel seu comportament exemplar. Al conductor sr. Vicente Micó que ha estat un més del viatge i que ho ha fet tot ben fàcil. Finalment, gràcies a les professores que han sabut portar el grup i a Viajes Gandia per la bona organització.

Gener 2017

"1. La paciencia es muy necesaria y aun muy útil en el religioso, sobre todo superior:, el Señor que da el peso para llevar, concede también las fuerzas, si humildemente y con perseverancia se lo piden. Los que tienen grandes necesidades son los que saben pedir, y con la gracia del Señor se supera después toda dificultad. Procure comprender y consolar a los enfermos, pues en ocasiones suele aprovechar más el consuelo del superior que las medicinas (Al P. Tencani, Nursia, 140-1623). 2. Procure estar muy vigilante de los de casa, quitándoles aun las más mínimas ocasiones de relajación (Al P. Castilla, Frascati, 772-1628). 3. Me alegro enormemente de que el Señor ayude siempre a sus siervos, y saque bien del mal:, no dudemos de nuestros asuntos puesto que se encuentran, primero en las manos de Dios, y después de estos Eminentísimos Sres. Cardenales, quienes pienso que arreglarán las cosas como y cuando se espera. No conviene esperar ayuda de los hombres, que fallan con facilidad, sino de la mano piadosa de Dios que ayudará a su obra (Al P. V. Berro. Nápoles, 4252-1645). 4. Entre tanto vaya maniobrando con cautela e intente además hacerla visita a todas las casas lo mejor que pueda, tomando las determinaciones que crea convenientes. Y si por casualidad al querer comenzarla alguno le opusiere resistencia, anote Vuestra Reverencia a todos aquellos que se lo impidan y que conste esto en documento de notario seglar, en caso de no encontrar en casa quien fuese apropiado para semejante oficio. Anote también a quienes aceptan la visita y recoja su deposición según costumbre, como suele hacerse de cada cosa (Al P. Costantini, Génova, 3237-1640)."