VIATGE FI DE CURS A ROMA 2n DE BATXILLERAT

11 d'Abril de 2014

CRÒNICA DEL VIATGE

11 abril - 12 abril

Els nostres alumnes de 2n batxillerat ja han començat el seu viatge a Roma. Primerament vam visitar la ciutat de Barcelona on vam gaudir d’una experiència inoblidable visitant, Sta. Maria del Mar, el Museu del Born, la Ciutadella, Palau de la Música i la visita exterior de la Sagrada Família que ens va deixar bocabadats.

Cap a les 20 hores vam anar a embarcar al Grimmaldi Lines. Després de sopar discoteca i ball per a alguns.

Hem de recalcar que el comportament dels nostres alumnes està sent exemplar.

Dissabte- diumenge 12 - 13 abril

Després de la nostra arribada a l’hotel, sopar  per prendre forces i passeig pel centre de Roma acabant a la Fontana de Trevi per menjar-se un gelat.

Al dia següent, visita a Santa Maria la Major, Palau Borja i Catedral Sant Giovanni in Laterano. Dinar per restablir forces i cap al Foro i Colisseu romà.

La pluja ha fet la seua aparició i ens hem resguardat a l’església d’Il Gesú.

Com el temps no acompanyava i estàvem prou cansats, després d’un capuccino ens anàrem a l’hotel a descansar.

Dilluns 14 abril

En aquest dilluns el dia ha sigut molt llarg perquè hem visitat els Museus  Vaticans. Aquest majestuós edifici ens ha deixat meravellats. A més a més hem visitat la basílica de San Pere i la cripta d’aquesta. Així mateix, donat la imminent beatificació del Papa Joan Pau II hem pogut vore la seua tomba.

Com a plat fort ens esperava la Capella Sixtina on hem pogut contemplar l’obra de Miquel Àngel. Les cares bocabadades i emocionades dels alumnes ho deixaven palés.

Hem gaudit d’una vesprada de compres per la Via del Corso. I quan ens han tancat les botigues, tornada al hotel per sopar i arreglar-se.

La nit romana ens esperava amb la visita nocturna al Trastevere.

Demà, últim dia de la nostra estada a Roma visitarem la Piazza Narbona, Panteó, Castell de Sant Angelo, Escolapis, dinar i gelat a Giotto, Piazza d’Espanya i... cap al vaixell.

Voldríem que el desig de la Fontana de Trevi s’acomplira i ens duguera de tornada.

Speriamo di tornare presto a Roma!!!!!!

Gener 2017

"1. La paciencia es muy necesaria y aun muy útil en el religioso, sobre todo superior:, el Señor que da el peso para llevar, concede también las fuerzas, si humildemente y con perseverancia se lo piden. Los que tienen grandes necesidades son los que saben pedir, y con la gracia del Señor se supera después toda dificultad. Procure comprender y consolar a los enfermos, pues en ocasiones suele aprovechar más el consuelo del superior que las medicinas (Al P. Tencani, Nursia, 140-1623). 2. Procure estar muy vigilante de los de casa, quitándoles aun las más mínimas ocasiones de relajación (Al P. Castilla, Frascati, 772-1628). 3. Me alegro enormemente de que el Señor ayude siempre a sus siervos, y saque bien del mal:, no dudemos de nuestros asuntos puesto que se encuentran, primero en las manos de Dios, y después de estos Eminentísimos Sres. Cardenales, quienes pienso que arreglarán las cosas como y cuando se espera. No conviene esperar ayuda de los hombres, que fallan con facilidad, sino de la mano piadosa de Dios que ayudará a su obra (Al P. V. Berro. Nápoles, 4252-1645). 4. Entre tanto vaya maniobrando con cautela e intente además hacerla visita a todas las casas lo mejor que pueda, tomando las determinaciones que crea convenientes. Y si por casualidad al querer comenzarla alguno le opusiere resistencia, anote Vuestra Reverencia a todos aquellos que se lo impidan y que conste esto en documento de notario seglar, en caso de no encontrar en casa quien fuese apropiado para semejante oficio. Anote también a quienes aceptan la visita y recoja su deposición según costumbre, como suele hacerse de cada cosa (Al P. Costantini, Génova, 3237-1640)."