CRÒNICA D’ UN VIATGE DE FI DE CURS: Jaca 2014

11 d'Abril de 2014

Divendres  11/04/14

Hui hem eixit des de la Renfe de Gandia a les 8:30 h i vam parar per esmorzar a la Puebla de Valverde (Terol); arribàrem a Saragossa a les 12:30 on una guia ens explicà el casc històric i una visita panoràmica de l’Expo 2008; a continuació visitàrem la Basílica del Pilar.

Vam arribar a Jaca a les 18:15 on férem una visita guiada a la Ciutadela en què visitàrem el Museu de Miniatures Militars i ens cridà l’atenció la fosa de la Ciutadela habitada per cèrvols.

Finalment, ens vam allotjar a la residència dels Escolapis de Jaca i a les 10:00 visitàrem el centre històric i el seu ambient.

Dissabte 12/04/14

Eixim de la residència a les 9:15 i ens dirigim a Escarrilla (Osca) per fer escalada i via ferrata, l’experiència és molt positiva; dinem de picnic, eixim a les 14:15 cap Alcorce (Saragossa) per tal de fer rafting mentres ploviaal riu Gallego; novament l’experiencia és inoblidable. En acabar retornem a la residència per a sopar, on alguns hi romandran i d’altres visitaran de nou la nit de Jaca.

Diumenge 13/04/14

Ens alcem més matí. Hui toca neu! Ens dirigim cap a Candanchú a les 8:30 on ens esperen els professors i el material d’esquí i snowboard a peu de pista, dinem picnic, passem tota la vesprada a les pistes, per alguns de nosaltres és la primera vegada que esquiem. Tornem cap a la residència a les...

.

Per acabar el dia sopem a la residència i esta nit no tenim ganes de passejos. Bona nit!

Dilluns 14/04/14

Hem eixit a les 8:30 des de Jaca cap a Peralta de la Sal; en la residència ens han felicitat i han dit que hem tingut un comportament exemplar. Hem arribat a Peralta on Javier, l’encarregat de la casa, ens explicà la casa natal de San Josep de Calassanç a més de visitar l’olivera famosa i el quadre pintat per Joan Costa, exalumne de l’Escola Pia de Gandia.

Arribàrem al monestir de Poblet a les 17:00 h, on el guia ens explicà la història del monestir en el qual habiten actualment trenta-dos monjos, i hem visitat la tomba de Jaume I el Conqueridor.

A les 19:00 h aplegàrem al balneari Rocallaura (Lleida) i alguns ens banyàrem a la piscina climatitzada de l’hotel, d’altres anàrem al gimnàs.

Per la nit sopàrem al self-service per després retirar-nos a les nostres habitacions.

Dimarts 15/04/14

Hem preparat les maletes abans del desdejuni, per eixir el més prompte possible de Rocallaura cap a Portaventura.  Hem arribat al parc d’ atraccions a les 10:00 i hem pujat a totes les atraccions una infinitat de vegades… Després de dinar hem tornat a pujar fins a les 17:00 h . L’ autobús ens esperava per a regressar a Gandia. Ha sigut un viatge inoblidable!!!

LA RESTA D'IMATGES A LA GALERIA MULTIMÈDIA

Desembre 2016

"1. Tiene que saber que aquí corren tan pocas limosnas y tenemos tantas deudas que pagar que no sólo no podemos ayudar a la casa de Frascati, sino ni siquiera suplir sus deudas, de forma que es necesario que se ayuden a sí mismos de la mejor manera que puedan:, si son demasiados, manden fuera a alguno y no permanezcan sino los necesarios. No tenemos sal si no la compramos y no tenemos dinero para comprarla. Si no saben mantener la casa padezcan algo, y así experimentarán qué quiere decir ser pobre de la Madre de Dios (Al P. Bandoni, Frascati, 1272-1629). 2. Me agrada que insistan en las matemáticas sin dejar por ello el estudio de las virtudes: la perseverancia conduce al triunfo. Estamos tan cargados de Misas que no es posible atenderles. No puede ser que no encuentren ahí algún bienhechor que les dé la limosna necesaria para comprar aquellos dos libros. Dios bendito haga progresar sus estudios para mayor gloria suya. Deo gratias (Al P. Morelli, Florencia, 2302-1634). 3. Por ahora, los alumnos en el noviciado los mantiene la Religión donde no pagan alquiler de casa ni gastos (Al P. Sorbino, Cesena, 2303-1634). 4. Espero no se olvide de hacer oración para que Dios bendito, por medio de Su Santidad Inocencio X, resuelva cuanto antes lo que le parezca conveniente para mayor gloria de Su Divina Majestad (Al P. V. Berro, Nápoles, 4313-1645)."