CRÒNICA D’ UN VIATGE DE FI DE CURS: Jaca 2014

11 d'Abril de 2014

Divendres  11/04/14

Hui hem eixit des de la Renfe de Gandia a les 8:30 h i vam parar per esmorzar a la Puebla de Valverde (Terol); arribàrem a Saragossa a les 12:30 on una guia ens explicà el casc històric i una visita panoràmica de l’Expo 2008; a continuació visitàrem la Basílica del Pilar.

Vam arribar a Jaca a les 18:15 on férem una visita guiada a la Ciutadela en què visitàrem el Museu de Miniatures Militars i ens cridà l’atenció la fosa de la Ciutadela habitada per cèrvols.

Finalment, ens vam allotjar a la residència dels Escolapis de Jaca i a les 10:00 visitàrem el centre històric i el seu ambient.

Dissabte 12/04/14

Eixim de la residència a les 9:15 i ens dirigim a Escarrilla (Osca) per fer escalada i via ferrata, l’experiència és molt positiva; dinem de picnic, eixim a les 14:15 cap Alcorce (Saragossa) per tal de fer rafting mentres ploviaal riu Gallego; novament l’experiencia és inoblidable. En acabar retornem a la residència per a sopar, on alguns hi romandran i d’altres visitaran de nou la nit de Jaca.

Diumenge 13/04/14

Ens alcem més matí. Hui toca neu! Ens dirigim cap a Candanchú a les 8:30 on ens esperen els professors i el material d’esquí i snowboard a peu de pista, dinem picnic, passem tota la vesprada a les pistes, per alguns de nosaltres és la primera vegada que esquiem. Tornem cap a la residència a les...

.

Per acabar el dia sopem a la residència i esta nit no tenim ganes de passejos. Bona nit!

Dilluns 14/04/14

Hem eixit a les 8:30 des de Jaca cap a Peralta de la Sal; en la residència ens han felicitat i han dit que hem tingut un comportament exemplar. Hem arribat a Peralta on Javier, l’encarregat de la casa, ens explicà la casa natal de San Josep de Calassanç a més de visitar l’olivera famosa i el quadre pintat per Joan Costa, exalumne de l’Escola Pia de Gandia.

Arribàrem al monestir de Poblet a les 17:00 h, on el guia ens explicà la història del monestir en el qual habiten actualment trenta-dos monjos, i hem visitat la tomba de Jaume I el Conqueridor.

A les 19:00 h aplegàrem al balneari Rocallaura (Lleida) i alguns ens banyàrem a la piscina climatitzada de l’hotel, d’altres anàrem al gimnàs.

Per la nit sopàrem al self-service per després retirar-nos a les nostres habitacions.

Dimarts 15/04/14

Hem preparat les maletes abans del desdejuni, per eixir el més prompte possible de Rocallaura cap a Portaventura.  Hem arribat al parc d’ atraccions a les 10:00 i hem pujat a totes les atraccions una infinitat de vegades… Després de dinar hem tornat a pujar fins a les 17:00 h . L’ autobús ens esperava per a regressar a Gandia. Ha sigut un viatge inoblidable!!!

LA RESTA D'IMATGES A LA GALERIA MULTIMÈDIA

Gener 2017

"1. Haremos oración para que el Señor muestre su santa voluntad (Al P. Cananea, Frascati, 284- 1625). 2. Todos los de casa tienen que ayudar ahí buscando limosnas. Si todos se preocupan de ayudar al prójimo como se debe, el Señor no dejará de socorrernos inspirando a muchos a dar limosna:, pero si las escuelas no van bien, ni tampoco va bien la observancia de las reglas, no se deben maravillar de que el Señor les deje padecer (Al P. Reale, Cárcare, 773-1628). 3. Procuren que nadie esté ocioso, sino traten de comportarse con caridad y concordia entre todos, y así serán amados y bendecidos por Dios (Idem). 4. Juntamente con la carta de Vuestra Reverencia he recibido el informe particular sobre cada clase y sobre el número de alumnos que hay en ellas. Aunque me parece que todas van bien, en la de los pequeños han hecho mal admitiendo más de 190, sin contar los que cada día van llegando. Para ellos son necesarios cuatro maestros, pues no hace poco un maestro si enseña bien a 50. Por el contrario, siendo tantos no podrán ser bien educados y de este modo perderá el buen nombre. Ponga remedio para el futuro (Al P. Peri, Carmañola, 3022-1639). 5. Siento que hasta ahora no hayan hecho aprender a todos los alumnos los misterios de la vida de Cristo bendito y los ejercicios espirituales con los actos de las virtudes más necesarias. Procuraré enviarle cuanto antes alguna hoja con esas cosas (Idem). 6. Mientras Dios bendito me conceda vivir no dejo ni dejaré de pedirle con la mayor humildad posible por V. S. Illma., para que en medio de tantas tribulaciones como existen hoy día y otras que vendrán quizás mayores, S. D. M. dé a V. S. Illma. un corazón lleno de caridad y paciencia cristianas para que sepa superar las tribulaciones e imperfecciones de su pueblo con mucho mérito y aprovechamiento de su grey (A mons. Papacoda, Lecce, 4526-1648). 7. Yo no eximo a nadie del mérito de la santa observancia, pues en ella hay gran mérito (Al P. Cananea, Frascati, 283-1625)."