QUARESMA-PASQUA 2014. 1a estació: 5 de març, 17,15 hores, Església del col·legi

3 de Març de 2014

Com llegiu en el títol, la perspectiva són 90 dies, i aquesta mirada global ens ajuda a situar el temps de Quaresma-Pasqua com una unitat experiencial que no hauria de trencar-se.

Per això, el pròxim dimecres 5 de març volem començar la Quaresma obrint a tota la comunitat educativa la trobada amb el Senyor. Els alumnes ho celebraran en diferents celebracions al llarg del dia: Infantil en les capelles de Primària, Primària i Secundària en l’Església en dos moments diferenciats cadascuna i, finalment, els pares i mares que ho desitgen juntament amb el professorat estan convidats a participar en la celebració del dimecres de cendra a les 17,15 hores en l’Església del col·legi el 5 de març.

Pensar, parlar, projectar, preparar, desenvolupar, etc. amb aquesta perspectiva d’unitat, les activitats i iniciatives per a aquest temps, ho fa diferent a que ho fem pensant en ‘quaresma’ i ‘pasqua’ per separat.

En concret, enguany viurem aquest temps amb dos lemes: Caminar amb tu (xtu) i Viure per tu. La imatge del camí, procés –despullament i creu- i acompanyament per a la Quaresma, i del lliurament, el sentit i la vitalitat de la Pasqua. Un duu a l’altre: camí amb tu per a poder viure amb tu i per tu. Sense aquest primer moment de compartir, conèixer-se, endinsar-se en la veritat pròpia i aliena, és molt complicat tindre l’experiència de la donació i la gratuïtat, de la vida. En aquest cas, el vivim amb Jesús.

Gener 2017

"1. Advierta a todos que ninguno de los nuestros pegue directamente en la carne a los alumnos sino sobre los calzones y, si merecen un castigo mayor, que vayan a V.R., y procure que en esto se observen las Constituciones pues de otro modo los maestros poco prácticos harán cosas inconvenientes:, vaya pasando a menudo por las escuelas y mire cómo se comporta cada uno (Al P. Castilla. Frascati, 1307-1630). 2. Para tener ante el Señor una recompensa meritoria el hombre debe responder bien por mal (Al P. Alacchi, Mesina, 2667-1637). 3. Ponga todo empeño en portarse afablemente con los obstinados, para que reconozcan su error y se humillen, que es el camino más seguro (Al P. Costantini, Génova, 3238-1640). 4. Yo como pobre y de edad avanzadísima no deseo tener cosas superfluas y quiero morir pobre de cosas terrenas (Al P. Andolfi, Chieti, 4433-1647). 5. Obsequiará de mi parte a Mons. Ilmo. el Arzobispo, asegurándole que me acuerdo de encomendarle al Señor en todas las misas para que le conceda tal abundancia de caridad que pueda dar a todos sus súbditos y particularmente a los eclesiásticos (Idem)."