"FAMÍLIA I ESCOLA: PUNTS DE TROBADA"

10 de Gener de 2014

El pròxim dia 25 de gener del 2014 a les 11.00 hores en el Saló d'Actes de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, D. Emilio Calatayud, Jutge-Magistrat del Jutjat núm. 1 de Menors de Granada, impartirà la segona sessió de la II Edició de l'Escola de Pares i Mares, titulada "Família i escola: punts de trobada".

Emilio Calatayud torna a la nostra Escola de Pares en esta II Edició en resposta a la demanda arreplegada després de la seua participació en la I Edició. En la seua ponència del 20 d'abril del 2013, va concloure amb dos idees sobre les quals continuarà aprofundint en esta nova ocasió:

1. És necessari que els nostres fills i filles coneguen no sols els seus drets sinó els seus deures, així com les conseqüències de traspassar límits i infringir normes. Els primers a transmetre este coneixement han de ser els pares.

2. L'acte d'educar, d'ajudar a créixer als nostres fills, requerix de l'esforç coordinat i responsable de tots.

De tal forma, xarrarà amb els pares i mares, o tutors legals, sobre la conveniència de trobar punts de trobada, de treball conjunt, amb les persones que més temps dediquen a l'educació dels seus fills cada dia, a més d'ells: els seus professors i professores.

Per això comptem amb la seua col·laboració a l’hora d’informar el nombre més gran de pares i mares sobre esta sessió, i els recordem el següent enllaç electrònic, perquè aquells pares i mares que vullguen assistir puguen omplir el model d’inscripció a la jornada, atés que l’aforament del saló d’actes és de 250 persones:

Els assistents que així ho desitgen podran vindre acompanyats pels seus fills o filles xicotets, a partir de 3 anys, que seran atesos per monitors de temps lliure mentres dure la sessió formativa.

Desembre 2016

"1. Tiene que saber que aquí corren tan pocas limosnas y tenemos tantas deudas que pagar que no sólo no podemos ayudar a la casa de Frascati, sino ni siquiera suplir sus deudas, de forma que es necesario que se ayuden a sí mismos de la mejor manera que puedan:, si son demasiados, manden fuera a alguno y no permanezcan sino los necesarios. No tenemos sal si no la compramos y no tenemos dinero para comprarla. Si no saben mantener la casa padezcan algo, y así experimentarán qué quiere decir ser pobre de la Madre de Dios (Al P. Bandoni, Frascati, 1272-1629). 2. Me agrada que insistan en las matemáticas sin dejar por ello el estudio de las virtudes: la perseverancia conduce al triunfo. Estamos tan cargados de Misas que no es posible atenderles. No puede ser que no encuentren ahí algún bienhechor que les dé la limosna necesaria para comprar aquellos dos libros. Dios bendito haga progresar sus estudios para mayor gloria suya. Deo gratias (Al P. Morelli, Florencia, 2302-1634). 3. Por ahora, los alumnos en el noviciado los mantiene la Religión donde no pagan alquiler de casa ni gastos (Al P. Sorbino, Cesena, 2303-1634). 4. Espero no se olvide de hacer oración para que Dios bendito, por medio de Su Santidad Inocencio X, resuelva cuanto antes lo que le parezca conveniente para mayor gloria de Su Divina Majestad (Al P. V. Berro, Nápoles, 4313-1645)."