VOLUNTARIAT ESCOLAPI

8 de Novembre de 2013

Des de fa ja alguns anys, els alumnes de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat, són convidats a participar al Voluntariat Escolapi que organitzem amb els companys de Infantil. Els alumnes acompanyen als mestres en les diferents activitats i descobreixen la importància de l’educació infantil i de la responsabilitat respecte als xiquets. Alguns inclús, descobreixen la seua vocació i ja tenim ex-alumnes estudiant per treballar en el món dels xiquets.

Enguany hem tingut una sorpresa molt agradable i és que més de 20 alumnes estan participant d’aquest voluntariat oferint gratuïtament el seu temps i molts d’ells ens ajudaran en tasques d’Acció Social, com ara l’arreplegada de roba per a Globalmón, la oferta de jocs el dia de Calassanç, la campanya del “kilo”... És així que transmetem el voluntariat, la gratuïtat, l’especial protecció dels xiquets... valors que s’aprenen només practicant-los i que omplirien de goig el nostre mestre Calassanç. Que no va ser així com va començar ell?

Podeu vorer ací algunes fotografies. ¡Esperem que siga un any ple d’experiències!

Desembre 2016

"1. Tiene que saber que aquí corren tan pocas limosnas y tenemos tantas deudas que pagar que no sólo no podemos ayudar a la casa de Frascati, sino ni siquiera suplir sus deudas, de forma que es necesario que se ayuden a sí mismos de la mejor manera que puedan:, si son demasiados, manden fuera a alguno y no permanezcan sino los necesarios. No tenemos sal si no la compramos y no tenemos dinero para comprarla. Si no saben mantener la casa padezcan algo, y así experimentarán qué quiere decir ser pobre de la Madre de Dios (Al P. Bandoni, Frascati, 1272-1629). 2. Me agrada que insistan en las matemáticas sin dejar por ello el estudio de las virtudes: la perseverancia conduce al triunfo. Estamos tan cargados de Misas que no es posible atenderles. No puede ser que no encuentren ahí algún bienhechor que les dé la limosna necesaria para comprar aquellos dos libros. Dios bendito haga progresar sus estudios para mayor gloria suya. Deo gratias (Al P. Morelli, Florencia, 2302-1634). 3. Por ahora, los alumnos en el noviciado los mantiene la Religión donde no pagan alquiler de casa ni gastos (Al P. Sorbino, Cesena, 2303-1634). 4. Espero no se olvide de hacer oración para que Dios bendito, por medio de Su Santidad Inocencio X, resuelva cuanto antes lo que le parezca conveniente para mayor gloria de Su Divina Majestad (Al P. V. Berro, Nápoles, 4313-1645)."