TROBADA ESPORTIVA INTERCOL·LEGIAL - ESCOLA PIA BETÀNIA

10 de Juny de 2013

El passat 7 de juny la província Escola Pia Betània complia un any i amb aquest motiu s’organitzà aquesta trobada que convocava a tots els col·legis escolapis de la nostra província. Consistia en gaudir d’un cap de setmana de competicions esportives tant en categoria masculina com en femenina; les competicions abastaven des de l’atletisme (60 m., relleus, 1.500 m., etc.), bàsquet i futbol. Els mestres d’Educació Física sr. Vicent Torres i sra. Alejandra Sebastià immediatament acceptaren el repte de seleccionar el grup d’alumnes d’entre 5é i 6é de Primària, preparar-los per a aquestes competicions i acompanyar-los a Madrid.

Les activitats s’han desenvolupat al col•legi de l’Escola Pia de San Fernando en Pozuelo (Madrid) i els nostres alumnes estigueren allotjats al col•legi de l’Escola Pia d’Aluche, on està de titular el P. Francesc Mulet.

El viatge es realitzà en autobús juntament els companys de l’Escola Pia de Castelló i també compartiren allotjament amb ells. Durant tot el viatge, l’allotjament i les competicions han destacat el gran companyerisme i estima que ha sorgit entre els nostres alumnes i la resta de participants.

La trobada ha estat una experiència inoblidable per a tots els alumnes que han tingut la sort de participar-hi. Més de 400 xiquets i xiquetes de 5é i de 6é de Primària dels col•legis de l’Escola Pia d’Oviedo, Salamanca, Madrid, Getafe, Alcalá, Aluche, Pozuelo, Albacete, València, Castelló i Gandia han participat sempre amb un gran respecte i ànim de passar-ho bé.

Els nostres alumnes participaren en atletisme, bàsquet i futbol. El més important és que tots han participat, s’han divertit i han compartit tota la il•lusió que portaven. En atletisme han destacat Sandra Blanes amb el segon lloc en salt de llargada i Juan Fuster amb el 3r lloc en 1.500 metres; l’equip de bàsquet arribà las vuitens de finals i l’equip de futbol resultà guanyador.

La trobada finalitzà el diumenge amb l’Eucaristia i el lliurament de trofeus després de les finals.

MOLTES MÉS IMATGES A LA GALERIA MULTIMÈDIA

Desembre 2016

"1. Tiene que saber que aquí corren tan pocas limosnas y tenemos tantas deudas que pagar que no sólo no podemos ayudar a la casa de Frascati, sino ni siquiera suplir sus deudas, de forma que es necesario que se ayuden a sí mismos de la mejor manera que puedan:, si son demasiados, manden fuera a alguno y no permanezcan sino los necesarios. No tenemos sal si no la compramos y no tenemos dinero para comprarla. Si no saben mantener la casa padezcan algo, y así experimentarán qué quiere decir ser pobre de la Madre de Dios (Al P. Bandoni, Frascati, 1272-1629). 2. Me agrada que insistan en las matemáticas sin dejar por ello el estudio de las virtudes: la perseverancia conduce al triunfo. Estamos tan cargados de Misas que no es posible atenderles. No puede ser que no encuentren ahí algún bienhechor que les dé la limosna necesaria para comprar aquellos dos libros. Dios bendito haga progresar sus estudios para mayor gloria suya. Deo gratias (Al P. Morelli, Florencia, 2302-1634). 3. Por ahora, los alumnos en el noviciado los mantiene la Religión donde no pagan alquiler de casa ni gastos (Al P. Sorbino, Cesena, 2303-1634). 4. Espero no se olvide de hacer oración para que Dios bendito, por medio de Su Santidad Inocencio X, resuelva cuanto antes lo que le parezca conveniente para mayor gloria de Su Divina Majestad (Al P. V. Berro, Nápoles, 4313-1645)."