COMIAT 2n DE BATXILLERAT

5 de Juny de 2013

El passat 31 de maig celebrarem l’Acte de comiat dels alumnes de 2n de batxillerat. L’Acte començà amb la CelebracióLitúrgica de la Paraula de Déu, que presidí el P.Enric, amb la participació d’alumnes. A continuació vingué l’Acte Acadèmic amb les paraules dels alumnes: Carla Tarrazona i Fredd Duque, dels pares representats per Lola Roig i Manolo Varó, de la professora Nati Guillot, tutora de 2n de Batxillerat de Ciències Socials i Humanitats. Al finalitzar la professora el seu discurs, la professora Adela Ribera va llegir una carta enviada per Marta Ribera i es va escoltar una cançó composta per ella i dedicada a tots els alumnes, ens va emocionar a tots, ja que no ho esperàvem. Després el Director, Borja Pinzón, va fer un agraïment a tots els alumnes que d’una manera o d’altra han participat durant tota la seua trajectòria escolar en diferents àmbits del col•legi, com són: el voluntariat, el cor..... Va fer especial menció als alumnes que han destacat especialment durant la seua trajectòria i es va decidir en claustre de professors fer una menció honorífica a: Celia Castillo i Ana Miret. Per acabar va intervindré el Titular, Xavier Figueres, que va llegir una carta del P. Francesc Mulet i va finalitzar amb unes paraules en les que entre altres coses animava als alumnes a crear una associació d’antics alumnes, en la que tots estarien presents i que els convidava a participar en tots els actes que el col•legi realitza cada any, com és la Celebració del dia de Sant Josep de Calassanç.

Finalment, acompanyats per les tutores, Nati Guillot i Xelo González es va fer el lliurament de les orles, a més d’un clauer com a record del seu pas per l’Escola Pia, també de la insígnia del Col•legi a aquells alumnes que s’havien incorporat en els dos últims anys, en l’etapa del Batxillerat i un CD amb la Harlem Shake gravada pels alumnes com a protagonistes.

L’acte es completà amb un sopar de famílies, alumnes i professors al Claustre del Col•legi, projectant com a cloenda el CD que havien gravat i que tindran com a record del seu pas per l’Escola Pia

"1. Mandará de mi parte que todos los Hermanos, tanto clérigos como operarios, hablen de rodillas no sólo al Superior sino también a los otros sacerdotes (Al P. Costantini, Nursia, 742-1627). 2. A mí me gustaría la del Rossolini (la casa) por estar más alejada de donde hay mujeres (Al P. Castilla, Frascati, 743-1627). 3. Deseo que aprenda en el menor tiempo posible las matemáticas y la escritura porque con el beneplácito común tengo intención de introducir las escuelas en Venecia (Al P. Morelli, Florencia, 1925-1632). 4. Si bien dice V.R. que tiene pocos sujetos, tendría que tratarlos de tal manera que quienes tienen talento para realizar dos oficios no los ocupara sólo en uno, porque así es como se debe obrar en la necesidad:, hay gran diferencia en el gobierno de una casa si se sabe encargar los oficios según el talento de cada uno, cosa que se tendría que hacer en todas las casas, sobre todo si los Superiores tuvieran el celo que deben tener los nuestros (Al P. Fedele, Nápoles, 2983-1638). 5. Vuestra Caridad hizo un acto de gran perfección y humildad al renunciar al título de clérigo y por tanto de sacerdote:, si Vuestra Caridad hubiese sabido conservar semejante acto hasta el final de su vida, hubiese conseguido un premio muy grande en el Paraíso, pero ahora que se arrepiente de haber hecho un acto de tanta perfección, tentado del enemigo no cesa de importunar en deshacer ese acto (Al P. Martorelli, Nápoles, 4069-1642)."