CONVIVÈNCIES INTERCOL·LEGIALS D’HINNENÍ

23 d'Abril de 2013

Durant tot el dia del dissabte al Col•legi Calassanç de València, els alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO del nostre col•legi participaren d’un dia de convivència juntament amb els seus companys de la resta de col•legis escolapis de València i Albacete.

El dia comença amb una oració per a posteriorment cadascú dels cursos realitzar una activitat diferent.

El grup de 1r d’ESO tingué diferents jocs i activitats pels vell llit del riu Túria. Els alumnes de 2n d’ESO visitaren distints centres en els quals hi ha cristians compromesos amb els més necessitats. Per últim, els alumnes de 3r d’ESO tingueren tallers al col•legi Calassanç en els quals veieren les diferències que hi ha entre els modelets que ofereix la societat i el model de Jesús.

Després de dinar i un temps de descans i jocs, hi hagué un moment de reunió on assajarem els cants per a l’Eucaristia posterior. Seguidament, es presentaren les propostes per a aquest estiu:

1r ESO: Campament d’estiu a Orea del 29 de juny al 6 de juliol.

2n ESO: Campament d’estiu a Cercedilla del 10 al 17 de juliol.

3r ESO: Camí de Sant Jaume en dos possibles torns: del 2 a l’11 de juliol i del 3 al 12 de juliol.

Per a finalitzar el dia, tots els grups i catequistes s’ajuntaren per a celebrar l’Eucaristia on Jesús és el centre i ens acomiadarem fins l’estiu.

Desembre 2016

"1. Tiene que saber que aquí corren tan pocas limosnas y tenemos tantas deudas que pagar que no sólo no podemos ayudar a la casa de Frascati, sino ni siquiera suplir sus deudas, de forma que es necesario que se ayuden a sí mismos de la mejor manera que puedan:, si son demasiados, manden fuera a alguno y no permanezcan sino los necesarios. No tenemos sal si no la compramos y no tenemos dinero para comprarla. Si no saben mantener la casa padezcan algo, y así experimentarán qué quiere decir ser pobre de la Madre de Dios (Al P. Bandoni, Frascati, 1272-1629). 2. Me agrada que insistan en las matemáticas sin dejar por ello el estudio de las virtudes: la perseverancia conduce al triunfo. Estamos tan cargados de Misas que no es posible atenderles. No puede ser que no encuentren ahí algún bienhechor que les dé la limosna necesaria para comprar aquellos dos libros. Dios bendito haga progresar sus estudios para mayor gloria suya. Deo gratias (Al P. Morelli, Florencia, 2302-1634). 3. Por ahora, los alumnos en el noviciado los mantiene la Religión donde no pagan alquiler de casa ni gastos (Al P. Sorbino, Cesena, 2303-1634). 4. Espero no se olvide de hacer oración para que Dios bendito, por medio de Su Santidad Inocencio X, resuelva cuanto antes lo que le parezca conveniente para mayor gloria de Su Divina Majestad (Al P. V. Berro, Nápoles, 4313-1645)."