CONVIVÈNCIES INTERCOL·LEGIALS D’HINNENÍ

23 d'Abril de 2013

Durant tot el dia del dissabte al Col•legi Calassanç de València, els alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO del nostre col•legi participaren d’un dia de convivència juntament amb els seus companys de la resta de col•legis escolapis de València i Albacete.

El dia comença amb una oració per a posteriorment cadascú dels cursos realitzar una activitat diferent.

El grup de 1r d’ESO tingué diferents jocs i activitats pels vell llit del riu Túria. Els alumnes de 2n d’ESO visitaren distints centres en els quals hi ha cristians compromesos amb els més necessitats. Per últim, els alumnes de 3r d’ESO tingueren tallers al col•legi Calassanç en els quals veieren les diferències que hi ha entre els modelets que ofereix la societat i el model de Jesús.

Després de dinar i un temps de descans i jocs, hi hagué un moment de reunió on assajarem els cants per a l’Eucaristia posterior. Seguidament, es presentaren les propostes per a aquest estiu:

1r ESO: Campament d’estiu a Orea del 29 de juny al 6 de juliol.

2n ESO: Campament d’estiu a Cercedilla del 10 al 17 de juliol.

3r ESO: Camí de Sant Jaume en dos possibles torns: del 2 a l’11 de juliol i del 3 al 12 de juliol.

Per a finalitzar el dia, tots els grups i catequistes s’ajuntaren per a celebrar l’Eucaristia on Jesús és el centre i ens acomiadarem fins l’estiu.

Gener 2017

"1. Advierta a todos que ninguno de los nuestros pegue directamente en la carne a los alumnos sino sobre los calzones y, si merecen un castigo mayor, que vayan a V.R., y procure que en esto se observen las Constituciones pues de otro modo los maestros poco prácticos harán cosas inconvenientes:, vaya pasando a menudo por las escuelas y mire cómo se comporta cada uno (Al P. Castilla. Frascati, 1307-1630). 2. Para tener ante el Señor una recompensa meritoria el hombre debe responder bien por mal (Al P. Alacchi, Mesina, 2667-1637). 3. Ponga todo empeño en portarse afablemente con los obstinados, para que reconozcan su error y se humillen, que es el camino más seguro (Al P. Costantini, Génova, 3238-1640). 4. Yo como pobre y de edad avanzadísima no deseo tener cosas superfluas y quiero morir pobre de cosas terrenas (Al P. Andolfi, Chieti, 4433-1647). 5. Obsequiará de mi parte a Mons. Ilmo. el Arzobispo, asegurándole que me acuerdo de encomendarle al Señor en todas las misas para que le conceda tal abundancia de caridad que pueda dar a todos sus súbditos y particularmente a los eclesiásticos (Idem)."