Galeria Multimèdia

Imatges

31 de Maig de 2010
TROBADA D’ESCOLES EN VALENCIÀ

Un nombrós grup de xiquets, pares i mares, mestres escolapis van participar el darrer dissabte, 29 de maig, a la Trobada d’Escoles en València de la Safor-Valldigna. Es va celebrar al voltant de la Plaça del Prado, amb l’acollida i la recepció de benvinguda de totes les escoles per part dels membres de l’Ajuntament i de la Família Borja. El Sr. Alcalde en el seu parlament va fer esment del P. Faus, capdavanter de l’ensenyament en valencià, recentment nomenat a títol pòstum Fill Adoptiu de Gandia. Ens van entregar un recordatori que consisteix en un taulell que porta les corones del Palau Ducal. Després en els tallers els mestres d’Infantil i Primària, tots els xiquets van fer treballs “La Safor de nit i de dia”, amb els edificis més significatius de la nostra ciutat. El lema escollit enguany per a totes les trobades era “Tu tens la clau”. Obri el pany amb la teua clau i deixa passar un alè fresc que et porta un seguit de paraules que formen part de la nostra vida. Obri el pany amb la teua clau i deixa passar un munt d’històries, llegendes, contes, cançons,.. que ens han fet créixer com a persones. Obri el món amb la teua clau i submergeix-te en una cultura que ha estat capaç de crear el mons més fantàstics o els poemes més dolços. Tu tens la clau. Usa-la per obrir-te al valencià. El dissabte com es pot veure a les imatges va ser un magnífic dia de festa per a menuts i grans que ens estimula a seguir en el nostre treball per difondre la nostra llengua.

28 de Maig de 2010
EXPOSICIÓ PLÀSTICA

L’última setmana de maig l’hem dedicada aquest curs a fer una exposició de treballs de Plàstica amb les tècniques que els alunmes han experimentat. La idea parteix de l’exposició que va començar 6é el curs passat pintant sobre llenç i a la que ens hem sumat tota Primària. Hem considerat que podia ser interessant donar-li la importància que té aquesta àrea anomenada de vegades de “maria” i en la que a diari els alumnes ens sorprenen amb la seua creativitat. Mirant de motivar i animar a que les produccions artístiques siguen cada vegada millor ací està el millor de cadascú. Gràcies pel que ens ensenyeu dia a dia Professors i professores de Primària

27 de Maig de 2010
HOQUEI

El 18 i 27 de maig van vindre del club d’Hoquei a fer demostracions d’aquest esport. La idea era fer conèixer aquesta pràctica als alumnes ja que la pràctica d’esport ajuda al desenvolupament físic i mental dels estudiants. En un primer moment l’entrenador va parlar de les categories, nombre de jugador,temps de joc, material i de les regles del joc i a continuació van passar a fer partits per grups.

3 de Maig de 2010
SETMANA DEL LLIBRE A L’EDUCACIÓ INFANTIL

El dimecres 21 d’abril férem un teatre el professorat d’Educació Infantil per als xiquets/es del nostre cicle. El dia 23 d’abril, per la vesprada, es va realitzar la Gymkama nostre cicle.

28 d'Abril de 2010
EXCURSIÓ AL SAFARI PARK VERGER
25 d'Abril de 2010
EIXIDA A MUNDOMAR.
23 d'Abril de 2010
Dia del Llibre
22 d'Abril de 2010
Visita d

Desembre 2016

"1. En cuanto a la admisión de alguno a la profesión obsérvense las normas dadas para todos los que profesen en el futuro: cada cuatro meses se tenga el escrutinio de los novicios y si encuentra que alguno no camina bien, mándelo fuera para que no dé mal ejemplo a los demás (Al P. Fedele, Nápoles, 1540-1630). 2. Es mejor ser pocos y observantes que muchos y relajados (ídem). 3. Confío mucho en la diligencia que usará V.R. con los novicios de la que depende el buen resultado de los religiosos:, haga que amen profundamente la santa humildad que así caminarán con seguridad (Al P. Busdraghi, Nápoles, 1541-1630). 4. En cuanto al libro que me pide si me hubiera indicado en concreto el nombre del autor, se lo hubiera mandado. Trataré de proveer alguno adecuado:, no sé si tienen ahí los puntos de humildad del P. Sancho, que es un libro pequeño y muy apropiado para los novicios (ídem). 5. Se podrán servir de algunos novicios mientras haya necesidad para la obra, con tal que sean modestos, que así lo hacemos aquí en Roma (Al P. Cherubini, Nápoles, 1542-1630). 6. Le escribí la semana pasada algunas cosas sobre todo de la oración, ya que sin ella no se puede estar a bien con Dios, y es tan necesaria al hombre interior como el alimento corporal al hombre exterior (ídem). 7. El H. Marco Antonio haría bien que junto con el H. de la primera se preocupase de aprender y hacerse apto para el sacerdocio, que ser sacerdote e ignorante no le conviene para bien de su alma, siendo la dignidad del sacerdote tal que muchos literatos que la han conocido no se han atrevido a recibirla (Al P. Bandoni, Frascati, 1724-1631). 8. Ya se enterará con detalle por otros de las decisiones tomadas aquí en Roma, las cuales, como debe creerse, son del Espíritu Santo, y poniéndolas en práctica adquirirá muchísimo mérito ante Dios (Al P. Michelini, Florencia, 3811-1641). 9. Viendo la poca voluntad que muestra V.R. en cumplir la obediencia del Superior y más bien el deseo de hacer la suya, recomendaremos a Dios bendito que guíe esa fundación a mayor gloria suya, y si no resulta será señal de que no es su voluntad:, semejantes fundaciones no se logran con actos de soberbia, sino con mucha paciencia y humildad (Al P. Cerutti, Vercelli, 3816-1641)."